tisdag 17 februari 2009

Lite nervös är jag i kväll och säkert i morgon

Jag är faktiskt nervös för i morgon kväll måsta jag stå och prata på årsmöte och det är inte riktigt min grej. I vanliga fall kan jag minsann prata både mycket och länge men om jag måste ställa mig inför en större församling och prata så är det kört.
Jag svettas och jag fryser och jag skakar och oftast pratar jag alldeles för fort också, bara för att få det överstökat.
Säkerligen blir det en frågestund också eftersom det handlar om ekonomi. Det är svårt att förutse vad folk ska kunna fråga om men jag har förberett mig så gott jag kan och får bara hoppas att jag inte gör bort mig allt för mycket.
Ni kan väl skänka mig en lugnande tanke.
********************
Nu ska jag fortsätt att visa sommarbilder här, kanske kan jag på det sättet frammana lite mildare väder. Här är så kallt så jag tror jag fryser häcken av mig, inte för att det direkt gör nåt, jag har rätt mycket häck att ta av:P

Den här stugan var vi och tittade på för några somrar sedan, en gullig liten sommarstuga nere vid sjön. Det blev inget köp, vi bor ju så fint till så det känns inte riktigt motiverat. Det hade varit annat om vi hade bott i lägenhet eller i stan.

Om ni tittar ordentligt på bilden så kan ni se dottern M titta fram vid ett träd.

Nog vore det väl härligt med lite sommarvindar i gardinerna igen. Nu när jag ser på bilden här så ser jag helt plötsligt att jag fått med vår hund också. Trots att jag tittat på den här bilden förut så har jag inte lagt märke till det.

Är jag den mest uppmärksamma människan eller...inte:)

Ha det gott


13 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Jag skall tänka på dig , vet precis hur man känner sig.
Ett gott råd är bara att prata saktare än vad man själv tycker.
Hålla sig lugn genom att pausa.
Det du inte kan svara på - be att få återkomma.
Ja ja tjat tjat men lycka till iallfall.
Sommar stuga behöver man inte när man bor lantligt redan. Bara två ställen att städa på. Fat fint var det förstås.
Ha det gott och jag längtar också att få hänga ut tvätten.
Blev inspirerad av dig kanske jag också lägger ut en bild på tvätt.
Annika

Marie//Tekla Maräng sa...

Lovar att både tänka på dig och hålla tummarna, du ska se att det går bra.
Har sett på väderleksrapporterna att ni har svinkallt så det är väl en himla tur att du kan ta fram sommarbilder och tina upp dig lite med.
Jodå jag både ser hund och dotter.
Kram på dig vännen:)

Anonym sa...

Oj det låter mycket spännande! Lycka till då! Kram Anna

Myownhome sa...

Hoppas det går bra för dej idag! :) Man kan ju alltid tänka på att de som lyssnar nästan alltid tycker att det låter bra även om man själv tycler att man svamlar, stammar och pratar för fort... :D
Nu ska jag kika vidare hos dej. :)
Ha det bra idag!
//Johanna

StrandviksVillan sa...

Massor med lugnande tankar till dig idag!! Det går säkert bra :)

Ska försöka maila dig snart, det är det tag sen senast...

Ha det fint! Hoppas du känner dig piggare snart så du får läsa boken klart, hihi!

Leamarlené sa...

Du kommer säkert att klara det utmärkt...men jag förstår dig...det är ju så jobbigt att vara nervös.

härliga sommar bilder...gissa om jag längtar dit.

kram, Marlene

Maria sa...

Här är också kallt, lite för kallt!
Roligt att du kan frysa bort lite av häcken utan att det gör något =)
Jag tror att min häck inte klarar så mycket mer, men kanske man kan frysa bort lite av magen?? =)

Widénskan sa...

Klart att du fixar att prata inför grupp. Fäst blicken strax ovan deras huvuden. Det grejjar du !!
Vilka underbara sommarbilder du bjuder på
Kramar
C

Unknown sa...

Hej vännen!Hoppas att det går bra för dig ikväll att tala på årsmötet,ska skänka dig en liten tanke.=)

Så söt liten stuga,liknar faktiskt våran som vi har!Ja sådär skulle jag vilja bo för jag bor mitt i centrum,men våran stuga är ganska liten..skulle vilja bo i ett eget hus nära någon liten sjö eller bäck..vid något vatten iallafall,det vore fint!=)

Ja nu längtar man efter vårvindar och sommarvindar igen efter den långa kalla mörka vintern.Fina spetsgardiner du har på tork..ja nu ser jag hunden din.=)Tänk att man kan se på samma bild men upptäcka fler saker som finns på den efteråt,sådan är jag med*ler*

Kram Maria

AnCa sa...

Känner du att jag håller tummarna för dig ända här nere i Östergötland???

Vad härligt det ser ut med tunna sommargardiner som fladdrar för vinden,mmmm... Nu längtar man efter lite varmare dagar igen!

Kramis // AnCa

Elzie sa...

Förstår precis hur du känner dig. Men jag tror att du klarar det galant.
Vilka härliga sommarbilder. Ja, den dan man kan hänga ut gardiner igen blir det skönt. Eller vilken tvätt som helst för den deln.
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga sommarbilder. KJänns ju som om det är en evighet dit. Det går säkert jättebra för dig på årsmötet.

Kramar Ullis

Myownhome sa...

Vad roligt att höra att du ska fortsätta kika in i min blogg. :)
Hoppas det gick bra idag!

//Johanna