Visar inlägg med etikett Utomhus. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utomhus. Visa alla inlägg

onsdag 20 februari 2008

Skotrar och spetsar

Skotrar och spetsar kan ju tyckas vara en udda kombination men här på Englagården bangar vi inte för att vara lite udda. I går var det yngste sonen A´s födelsedagsfest och nu för tiden ska ju alla ha en temafest så vi bestämde oss för kompisfest med skoteråkning.







Så här kul har man då och ingen blev uttråkad, efter detta skulle födelsedagspresenter provas och pizza ätas och dessutom skulle man hinna få plats med lite godis







Dagen var lyckad och ett gäng trötta ungar hämtades av föräldrarna frampå kvällen. Som grädde på moset fick alla var sin Kompis-lott med chans till miljonvinst. Ingen miljonär fick vi men föreningen Friends fick ett litet tillskott till sitt arbete mot mobbing.








Så var det spetsarna då, jag har fått lov att virka upp mönstret på en hyllbård som finns hos Spetsar och Änglar och jag tycker den är så fin och dessutom inte så himla svår att virka heller. Här är min variant av dom



Jag har experimenterat lite med ett tunnare och ett lite kraftigare garn och tycker det blir ganska bra i båda. Det beror ju lite på vad man tänker anväda dom till. Den smalare ska jag ha i mitt öppna köksskåp, när dom är klara vill säga, hihi.

Nu ska jag surfa runt och insupa lite inspiration igen.



På återseende snart igen

kram

lördag 9 februari 2008

Här bor vi m.m.

Jaha, så var det då lördag igen och jag vill åka till loppis, hihi. Jag är nog beroende för varje lördag jag inte åker dit så känns det som om jag just nu missar FYNDET! det som man bara får en chans i livet. Får väl se om det är någon som vill hänga på eller om jag ska ta mig en runda alldeles själv, åker jag ensam så får jag ju in mera i bilen, hehe.


Jag har varit ute och kollat butiker på internet och hittat mycket som jag VILL HA, här är i alla fall ett par småsaker som kanske, kanske hittar hem till mig






Dessa hittade jag på Mixin en butik,bland andra. som jag älskar att "titta in" hos men ännu inte handlat ifrån













Fågelburen med stort F hittar man hos Lyck-Annas hos henne har jag handlat och jag är supernöjd med servicen och det trevliga bemötandet. Rekommenderas varmt!


Där finns naturligtvis en hel del annat som också är värt att köpa men.....sambon tycker nog inte att det är prioritet nr1 och eftersom det är han som tjänar dom stora pengarna i hushållet så får jag väl ligga lågt ett tag och glädjas åt det jag redan köpt hos henne. Vad det är ska jag visa vid ett senare tillfälle.






























































































Till slut tänkte jag bara visa hur det ser ut hemma på vååååran gård i byn en tidig morgon i snöväder.




torsdag 7 februari 2008

Snö, snö, och ännu mer snö

I dag tog jag med mig kameran ut i snövädret och så hade jag med mig någon som verkligen äääälskar snö.
Annars har jag inte gjort något alls i dag, huvudet värker så jag blir galen och jag mår mer än bara lite illa så jag ligger mest i sängen. Synd att man inte har ett hembiträde som fixar middagen, det vore skönt såna här dagar.