Visar inlägg med etikett Gåvor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gåvor. Visa alla inlägg

torsdag 18 december 2008

PAKET OCH JULKORT

Jag fick ett brev i dag
och i det brevet låg ett fint paket med rosor och mina initialer i glittrande bokstäver
och ett julkort.
Jag älskar julkort:)
Det var Monika, den rara lilla människan, som hade skickat det.
Var inte det snällt så säg?

I paketet låg denna vidunderligt söta lilla krans med grönt och pärlor och fin tag med vintagebild. Kan man bli annat än glad?

Jag blev jätteglad för den lilla överraskingen.

Men jag undrar om posten gör skillnad på folk eller om hon mutat brevbäraren. När jag skickade mitt brev tilll henne så tog det en hel massa dagar innan det kom fram. Hon hann knappt lägga brevet på lådan så var det framme hos mig;)

Julkorten har också börjat droppa in, dom ska jag visa i morgon. Jag har tänkt sätta upp en kedja att hänga korten i så där lite fint. Problemet är bara att jag inte riktigt vet var jag ska sätta den, det blir väl som med allt annat. Jag får flytta runt den tills jag tycker att den hittat hem.

I kväll var det julfest i skolan med teater, sång och musik och, inte minst viktigt, gott fika. Så nu är det jullov och jag kan inte riktigt fatta att det är så få dagar kvar innan julafton. Här om kvällen hittade jag flera kakrecept på nätet som jag skulle vilja prova, får se om det blir i helgen eller inte.

Nu ska jag försöka tota till ett nytt inlägg på kravallslöjd och sedan direkt i säng. Även jag måsta försöka ta mig i säng i tid ibland men egentligen är jag en nattsuddare. När andra börjar bli trötta och vill lägga sig då brukar jag vakna till och hitta på en massa projekt som måste sättas igång. Eller också måste jag hälsa på hos alla mina bloggvänner och då kan det bli sent.

Nån som känner igen sig?

KRAM

torsdag 27 november 2008

PAKET OCH AWARD

Jag fick ett jättefint paket

I det paketet låg en fin strut



och ett silvrigt trähjärta från Anki i Strandviksvillan
Hon och jag gjorde en bytesaffär, hon fick virkade hjärtan av mig och jag fick dessa jättefina saker och jag är sååå nöjd:)


Dom här fina julbokstäverna fick jag från Carina/Ängeln i vitt
hon är en riktig ängel för hon tog sig tid att göra bokstäverna till mig och en tag med en fin vintagebild skickade hon också med.
Hon ska snart få nåt av mig också:)
Jag gillar byteshandel




Från loppisen hos Hanna i Det stora grå huset
har jag köpt dessa stora trådrullar och från Siv/Vit spets
har jag köpt dom fina vintagekorten som står tillsammans med rullarna.
~*~*~
Det har varit som julafton här. I går fick jag paketet från Stoff&Stil, ett fint tyg med änglar (vad annars) som jag ska sy något av. Och fint tyg som ska fållas och dölja vårt tråkiga köksbord, det är belagt med något som ska göra att det tål lite spill. Hoppas att det fungerar.
~*~*~


Den här awarden fick jag från

Tekla Maräng och Viveka i Bläckhornet

för en vecka sedan.

Visst är dom gulliga, jag känner mig hedrad, varm och glad:)

~*~*~

Nu ska jag skicka den vidare till ett gäng underbara bloggare

närmare bestämt till dessa:

~*~*~
Om livet i ett skatbo

Skrivannes funderingar

Tant Theas lilla torp

Betongsnäckor och änglar

Ängeln i vitt

Mormors hem

Tidsmästarinnan

~*~*~

KRAM