Visar inlägg med etikett Vinst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vinst. Visa alla inlägg

tisdag 16 december 2008

LITE AV VARJE

Marie med sin livsnjutarblogg delar ut julkort. Förfärligt snällt av henne men så är hon också en rar människa.

Det här lilla gänget kom hem till mig i söndags kväll.
Det var min vinst för att jag hade röstat på den vinnande lucian här i byn
och så hade jag helt glömt bort att gå dit och titta.
Jag skämdes faktiskt för när dom ordnar nåt här i byn bör man visa sitt intresse.Nåja, jag är väldigt glad över vinsten i alla fall och dom kommer att få stå framme varje år till Lucia.


Jag känner mig faktiskt lite duktig att jag har slagit in alla julklappar och skickat och dessutom fått iväg alla julkort i tid.

Det beror nog mest på att jag ska byta julkort med en massa trevliga rara människor och då vill man ju inte skämma ut sig heller:)

Vinsterna är också på väg till sina nya hem och jag hoppas verkligen att dom inte behandlar paketen som dom gör i "Karl-Bertil Jonssons julafton". I alla fall paketet med kottarna hoppas jag att dom låter bli att kasta omkring.

Jag har i alla fall försökt att packa in ordentligt så vi får hoppas på det bästa.

~~~~

Jag har också skrivit mitt andra inlägg på Kravallslöjd

det är konstigt att när jag loggar in där så har jag inget att skriva om

Ändå så flödar orden ur mig bara jag börjar,

jag blir nog aldrig annorlunda.

I skolan började lärarna sätta upp maxantal sidor för våra uppsatser därför att mina blev alldeles för långa annars.

Jag älskade att skriva och ju mer jag skrev ju mer fick jag att skriva om. Länge drömde jag om att bli författare och skrev en massa noveller, dikter och sagor.

Grannbarnen behövde aldrig sagoböcker när jag skulle vara barnvakt, jag hittade på eftersom och dom älskade det.

Tyvärr har jag inte sparat några av alla mina ungdomsalster, inte ens dagboken, allt kastades när det var dags att flytta hemifrån.

Då tyckte jag att det var pinsamt att läsa men nu skulle jag säkert ha tyckt att det var roligt att läsa.

~~~~

NEJ! STOPP! SLUTA SVAMLA!

Jag måste göra som Pippi, säga till mig själv på skarpen.

Ha en bra onsdag

KRAM