Nu är det lördag...igen känns det som, veckorna rusar iväg och jag virkar fortfarande så att garnet glöder. Dessutom har jag massor av pysselidéer, faktiskt så många att det stockar sig i huvudet. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till allt jag vill.
Så emellanåt måste man blogga lite och surfa lite och kollar runt på bloggar lite.
~~~~
Det ruskiga är att varje gång jag går ner till min lilla pysselhörna/syrum så hittar jag en massa halvfärdiga saker som också ropar på uppmärksamhet. Då gäller det att stänga öronen och jobba på med det jag just tänkte på. Annars kanske jag glömmer bort det.
~~~~

I morse kom jag på att jag längtar väldigt till första advent när jag får börja ta fram lite tomtar och adventsstjärnan och börja pynta här hemma. Den här tomten köpte jag ett år när jag gick keramikkurs och den tomten får stå framme hela året men det är bara under julen som han får ha en mer framträdande plats. Annars står han ovanpå mitt hörnskåp i vardagsrummet.
Bilden blev väldigt suddig trots att jag pallat upp kameran på ett bord men det är ju så dåligt ljus nu när det är grått ute också.
~~~~

Här i skåpet står resten av tomtegänget och väntar på sin tur. Den här bilden är inte mycket att hurra över heller för här var så mörkt att jag var tvungen att rikta en extralampa så det ser ut som om det är strålande sol. Men det är bara strålande läslampa:)
~~~~
Inför nästa bild behövs en varning.
OBS!! Mycket stökig bild OBS!!
~~~~
Jag har nämligen antagit
Petra C´s stökutmaning
~~~~

Det här är den sorgliga sanningen om vår datahörna. Här samlas all möjlig bråte som jag tycker att jag behöver när jag bloggar eller sköter bokföringen.
Jag skulle vilja piffa till den lite men får absolut inga idéer alls när jag titta på eländet.
När jag ser andras fina hörnor brukar jag anta en lätt grön nyans, varför får ni räkna ut själva.
Om nån känner sig manad ge mig gärna några tips om hur man piffar till eländet.
~~~~
Ja det var en liten titt in i min helt ostylade värld och ni har tur att jag inte visar skrivbordet för där ser det ut som om en bomb har smällt.
Men jag vill ju inte att mina bloggvänner ska behöva tillbringa kvällen på akuten med allvarliga chockskador:)
~~~~
Ha nu en riktigt skön helg och kolla gärna in mitt inlägg om
att byta julkort
Jag har fått en hel hög med svar men jag vill gärna ha fler.
~~~~~
STÖRSTA KRAMEN TILL ER MINA
BLOGGVÄNNER
(som alla finns på riktigt, så det så)