Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg

tisdag 10 februari 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Elzie
utmaningen går ut på att visa det 6:e kortet i 6:e filen och här nedan ser ni det.

Det är från den 15 augusti 2006, jag och M plockade hallon för brinnande livet:)

*************************************

Den här utmaningen tror jag att alla i min blogglista har haft så jag skickar den inte vidare.

Har du inte haft den så ta med dig utmaningen och visa just Din bild.

**************************************

I går fick min symaskin för första gången hjälpa mig med ett projekt, det är kanske för tidigt att säga något ännu men......det verkar som om det 30-åriga symaskinskriget har ingått vapenvila. Men så är den ju ny också så den ska ju gå bra.

Jag kan inte visa vad jag har sytt för det ska jag skicka till snälla rara Carina

i ärlighetens namn ska jag säga att jag glömde att fota innan jag packade in;) Så vi får väl se om hon vill visa det i sin blogg, jag väntar bara på att få hennes adress.

*************************************

Nu är det hög tid för mig att försöka hitta på något nyttigt, som att hänga tvätt eller nåt annat lika inspirerande.

Ha en bra dag

tisdag 3 februari 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Hemma hos bröderna Bus
Den går ut på att svar på några frågor så den är rätt beskedlig:)
>>><<<
Vilken mat äter du ofta?
Eftersom jag har urdålig fantasi när det gäller mat så blir det ofta grytor av olika slag.
När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till och duka av?
Jag hjälper nästan alltid till
Var sitter du helst när du bloggar?
Jag sitter där min stationära dator står, alltså i data/gästrummet.
Köper du ofta Triss?
Jag köper när jag kommer ihåg och det blir väl nån gång i månaden.
Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Min bästa semester var när jag och min sambo lånade husvagn och åkte runt i norra Sverige. Det var så härligt kravlöst eftersom vi var själva. Vi kunde göra precis vad som föll oss in.
Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Det blir nog mest 3:an och 5:an.
Regler för utmaningen:Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dom på deras bloggar. Be dom kolla in din och låt sedan personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna/utmaningen!
Jag skickar vidare till
>>><<<
Nu ska jag gå och pyssla om sjuklingen som är ännu sjukare i dag. Jag börjar faktiskt bli lite nervös.
>>>♥<<<
KRAM
>>>♥<<<

lördag 15 november 2008

LÖRDAG + STÖKUTMANING

Nu är det lördag...igen känns det som, veckorna rusar iväg och jag virkar fortfarande så att garnet glöder. Dessutom har jag massor av pysselidéer, faktiskt så många att det stockar sig i huvudet. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till allt jag vill.
Så emellanåt måste man blogga lite och surfa lite och kollar runt på bloggar lite.
~~~~
Det ruskiga är att varje gång jag går ner till min lilla pysselhörna/syrum så hittar jag en massa halvfärdiga saker som också ropar på uppmärksamhet. Då gäller det att stänga öronen och jobba på med det jag just tänkte på. Annars kanske jag glömmer bort det.
~~~~
I morse kom jag på att jag längtar väldigt till första advent när jag får börja ta fram lite tomtar och adventsstjärnan och börja pynta här hemma. Den här tomten köpte jag ett år när jag gick keramikkurs och den tomten får stå framme hela året men det är bara under julen som han får ha en mer framträdande plats. Annars står han ovanpå mitt hörnskåp i vardagsrummet.
Bilden blev väldigt suddig trots att jag pallat upp kameran på ett bord men det är ju så dåligt ljus nu när det är grått ute också.
~~~~Här i skåpet står resten av tomtegänget och väntar på sin tur. Den här bilden är inte mycket att hurra över heller för här var så mörkt att jag var tvungen att rikta en extralampa så det ser ut som om det är strålande sol. Men det är bara strålande läslampa:)
~~~~
Inför nästa bild behövs en varning.
OBS!! Mycket stökig bild OBS!!
~~~~
Jag har nämligen antagit Petra C´s stökutmaning
~~~~


Det här är den sorgliga sanningen om vår datahörna. Här samlas all möjlig bråte som jag tycker att jag behöver när jag bloggar eller sköter bokföringen.
Jag skulle vilja piffa till den lite men får absolut inga idéer alls när jag titta på eländet.
När jag ser andras fina hörnor brukar jag anta en lätt grön nyans, varför får ni räkna ut själva.
Om nån känner sig manad ge mig gärna några tips om hur man piffar till eländet.
~~~~
Ja det var en liten titt in i min helt ostylade värld och ni har tur att jag inte visar skrivbordet för där ser det ut som om en bomb har smällt.
Men jag vill ju inte att mina bloggvänner ska behöva tillbringa kvällen på akuten med allvarliga chockskador:)
~~~~
Ha nu en riktigt skön helg och kolla gärna in mitt inlägg om
att byta julkort
Jag har fått en hel hög med svar men jag vill gärna ha fler.
~~~~~
STÖRSTA KRAMEN TILL ER MINA
BLOGGVÄNNER
(som alla finns på riktigt, så det så)

torsdag 30 oktober 2008

Utmaning

Nu ska jag äntligen ta itu med utmaningen, jag var bara tvungen att vila upp mig lite ifter gårdagens Lyckselefärd.
Jag har blivit utmanad av
Så här går det till:
*
Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.
Håll i er, här kommer 7 saker om mig:
*
Jag är otroligt morgontrött och måste stiga upp minst en halvtimme före alla andra för att inte vara sur och elak.

*

Jag älskar att prata och kan säkert prata hål i huvudet på vem som helst


*


Jag kan inte se en film utan att kommentera möbler eller andra detaljer som ingen annan lägger märke till eller handlingens fel och brister eller skådespelarnas utseende....eller...vad som helst. Enligt en av mina närstående pratar jag hela tiden :P


*


Jag är glad och positiv för det mesta och om jag blir arg går det fort över


*


Jag kan ta på mig en tröja avig utan att märka det och så går jag omkring så ända tills någon säger till. (jodå, det har hänt, flera gånger)


*


Jag är generös med värme och omtanke och hjälper gärna till om jag kan

~*~

Nu ska jag skicka utmaningen vidare till 7 st och det är svårt att välja. Jag hoppas att ingen av er nyss har fått den här utmaningen.

Agnes Shabby Chic

Bläckhornet

Golden & Vitt

Klewas krypin

Angelsusanne

Jag blommar

Karin Lindström