Visar inlägg med etikett Scrappat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Scrappat. Visa alla inlägg

torsdag 20 maj 2010

Lite skapande

Jag har faktiskt varit riktigt produktiv senaste tiden. Några kort har jag gjort och en liten minnesbok

Scrappat 006 Scrappat 008

Detta kort gjorde jag för att skicka till en vän för att hon skulle veta att jag tänker på henne.

BIA-album

Det här minialbumet gjorde jag med min BIA, det blev jag riktigt nöjd med. Här är det inte riktigt färdigt, jag satte på ett par blommor och en biljett som dekoration på framsidan. På insidorna har jag bara satt ganska diskret mönstrat papper.

Scrappat 011

Det är ju meningen att mottagaren ska göra slutfinishen med sin egen personliga stil. Jag har skrapat, rivit och distressat alla papper. Nya oförstörda papper stör mig lite;)

Scrappat 013

Hon som fick albumet blev i alla fall glad och själv är jag rätt nöjd med mitt första BIA-album, det lär inte bli det sista.

Om ni vill se hur framsidan ser ut färdig så kan ni göra det här .

Scrappat 024

Det här kortet har jag gjort till en utmaning på Kort i fokus men jag har inte hört något från dem så jag vet inte om det blev godkänt. Jag har aldrig skickat in något dit så jag vet inte riktigt vilka rutiner de har. Nu har jag i alla fall ännu ett kort klart till samlingen. Det är ju alltid bra att ha några färdiga så slipper man stressa när det är dags.

måndag 10 maj 2010

Städdag i pysselhörnet

I dag var jag tvungen att städa på mitt pysselbord igen, jag kan inte fatta att det blir så fruktansvärt stökigt när jag ska göra något. När pysselbordet var så fullt att jag inte längre fick plats utan flyttade ut till köksbordet och täckte det med papper och stämplar insåg jag att det var dags att städa.

Jag har ingen riktig förvaring för mina saker så det är nog därför allt svämmar över när jag ska pyssla, dessutom är jag rätt oorganiserad. Allt ska fram allt ska användas, nu direkt, jag är som ett barn i en godisaffär jag vill ha allt inom räckhåll:)

Lite annat än städning blev det i alla fall. Jag snabbgjorde ett bokmärke för jag är så less på att ha gamla kvitton som bokmärken.

bokmärke

En spillbit cardstock, en stämpel från Stämpelboden, mina brushables (som jag älskar) och en distressdyna och vips så hade jag ett alldeles eget bokmärke. Vilken härlig hobby det här är :)

Jag gjorde också färdigt ett kort till en vän men jag kan inte lägga ut det på bloggen ännu eftersom jag vet att hon brukar titta in här. När hon har fått det ska jag lägga ut en bild på det, jag blev faktiskt riktigt nöjd för en gångs skull.

Mors dag kortet som jag gjorde ligger nu ute på Pysseltagens nya blogg och det känns rätt kul faktiskt. Nu när jag har vågat skicka in till en tävling kanske jag kan prova mig på fler.

måndag 3 maj 2010

Skrivet och scrappat

Nu är det länge sedan det blev något inlägg  här igen. Jag vet inte riktigt hur det går till men tiden bara flyger i väg och det har redan blivit maj. Inte för att det märks när man tittar ut, i morgon ska jag komma ihåg att fota så att jag minns till nästa år hur mycket snö vi har. De senaste dagarna har det bara vräkt ner…suck…det blir aldrig någon sommar i år…suck!

För en vecka sedan var jag på näst sista träffen på universitetet, det har verkligen varit en givande kurs. Jag minns hur nervös jag var när jag skulle börja, jag hade ju kastat in en ansökan mest för att kolla om jag kunde komma in. Första träffen kände man sig som en komplett idiot men så småningom så har idiotstämpeln bleknat och nu känner jag mig rätt smart faktiskt;)

Jag hann inte bara med att förkovra mig, o nej, pysselhäxorna hade ju träff på Ersboda så dit hann vi åka på lördag förmiddag. Det gick åt en och annan peng där kan man säga, Naturligtvis var jag tvungen att ha lite papper och lite dekorationer och lite förvaring och lite….hmmm….allt möjligt annat. Och så hann jag prata med några pysselhäxor också och det var ju trevligt. Egentligen var det meningen att jag skulle åka dit och pyssla efter kursen men det blev inte så. Jag orkade helt enkelt inte, undrar om jag börjar bli gammal och lat nu.

Jenny hade i alla fall bjudit hem en kompis och dukat upp till pyssel hemma i köket så jag fick utlopp för kreativiteten i alla fall.

Några layouter blev det till slut

Bloggbilder 151

Den här var den första jag gjorde, det är ett kort på min mamma när hon var i 30- års åldern. Kortet är svartvitt men jag minns exakt hur henne top såg ut, den var turkos med glitter. Jag hade sån tur att jag hittade samma färg på papper i Jennys samling och blommor köpte jag ju på pysselträffen.

Bloggbilder 153

Det syns inte på bilden men blommorna är sprayade med glimmer mist och så har jag haft på lite stickles också.

Bloggbilder 154

Det här är min yngste son som får en morgonpuss av sin lilla brorsdotter. Om ni undrar varför jag förvrängt fotot så är det för att jag är lite paranoid när det gäller att lägga ut foton på internet. Man vet aldrig var de kan hamna och särskilt barn är jag försiktig med.  Papperet var så fint att det inte behövdes så mycket extra dekorationer. Några stansade blommor och några brads räckte.

Bloggbilder 159

En riktig vinterlayout blev det också, det mönstrade papperet är ett dubbelsidigt som jag har rivit och fäst i var sitt hörn. Några metallsnöflingor fick bli pricken över i.

Det blev en hel del andra layouter också men de kan jag visa en annan gång. Nu är det hög tid att sova skönhetssömnen.

lördag 17 april 2010

Scrappat

Jag har ju tagit upp en gammal hobby igen, jag har börjat scrappa. Egentligen är det min svärdotter som har fått igång mig igen, jag började ju för massor av år sedan med att göra ett album till min äldste son. Sedan lurade jag Jenny att börja genom att frikostigt dela med mig av papper till henne men själv började jag tackla av alldeles. Lusten försvann och jag gjorde bara något födelsedagskort ibland men nu har jag alltså kommit igång igen.

 

scrappat2 scrappat

Dessa äggkartonger fixade jag till lite snabbt kvällen före påskafton i stället för påskägg. Innehållet är naturligtvis kinderägg, både godis och överraskning (bara lite ironisk).

scrappat3

Den här godispåsen gjorde jag till en av Adams kompisar som fyllde år.

Båda idéerna har jag hittat på nätet och genast adopterat.