tisdag 16 december 2008

LITE AV VARJE

Marie med sin livsnjutarblogg delar ut julkort. Förfärligt snällt av henne men så är hon också en rar människa.

Det här lilla gänget kom hem till mig i söndags kväll.
Det var min vinst för att jag hade röstat på den vinnande lucian här i byn
och så hade jag helt glömt bort att gå dit och titta.
Jag skämdes faktiskt för när dom ordnar nåt här i byn bör man visa sitt intresse.Nåja, jag är väldigt glad över vinsten i alla fall och dom kommer att få stå framme varje år till Lucia.


Jag känner mig faktiskt lite duktig att jag har slagit in alla julklappar och skickat och dessutom fått iväg alla julkort i tid.

Det beror nog mest på att jag ska byta julkort med en massa trevliga rara människor och då vill man ju inte skämma ut sig heller:)

Vinsterna är också på väg till sina nya hem och jag hoppas verkligen att dom inte behandlar paketen som dom gör i "Karl-Bertil Jonssons julafton". I alla fall paketet med kottarna hoppas jag att dom låter bli att kasta omkring.

Jag har i alla fall försökt att packa in ordentligt så vi får hoppas på det bästa.

~~~~

Jag har också skrivit mitt andra inlägg på Kravallslöjd

det är konstigt att när jag loggar in där så har jag inget att skriva om

Ändå så flödar orden ur mig bara jag börjar,

jag blir nog aldrig annorlunda.

I skolan började lärarna sätta upp maxantal sidor för våra uppsatser därför att mina blev alldeles för långa annars.

Jag älskade att skriva och ju mer jag skrev ju mer fick jag att skriva om. Länge drömde jag om att bli författare och skrev en massa noveller, dikter och sagor.

Grannbarnen behövde aldrig sagoböcker när jag skulle vara barnvakt, jag hittade på eftersom och dom älskade det.

Tyvärr har jag inte sparat några av alla mina ungdomsalster, inte ens dagboken, allt kastades när det var dags att flytta hemifrån.

Då tyckte jag att det var pinsamt att läsa men nu skulle jag säkert ha tyckt att det var roligt att läsa.

~~~~

NEJ! STOPP! SLUTA SVAMLA!

Jag måste göra som Pippi, säga till mig själv på skarpen.

Ha en bra onsdag

KRAM





13 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till vinsten, vännen!
kram Lallis

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och grattis till vinsten!

Ja du, med posten kan man aldrig vara säker. Du läste väl vad som hände med tårtfaten som jag vunnit?
Nä fy, dem litar jag aldrig mer på.

Kram Viveka

Viveka i Bläckhornet sa...

Glömde ju säga att det är vanlig najtråd som hon använt till spiralblocken. Lite pyssligtmen roligt.

Viveka

Anonym sa...

Grattis, vännen! Hoppas att du får en underbar dag idag! Kram Anna

Maria sa...

Hej!
Det är väl härligt när orden bara kommer...
Ett sådant där litet luciatåg fick barnen en dag som adventspresent, en åt dem var. Passade så bra eftersom jag har två flickor och en pojke.

Vero sa...

Vilket fint luciatåg du vunnit.

Jag har också fått iväg alla julkort... Ja, iallafall alla som jag skulle byta. Hihi...

Mina julkort till alla kunder ligger och väntar på att få lite stämplar på sig och bli målade, men dotra har tagit med stämplarna till skolan... Suck! De kanske hinner komma fram ändå. Jag hoppas.

Ha det gott!

LillaFlisan sa...

Men vilke gulligt lussetåg du vunnit!!!
Så himla söta!

Jag blev berörd av din kommentar hos mig.... Det är verkligen viktigt att kvinnors utsatthet tas på allvar!

Kram

Flisan

Interiörboden sa...

Grattis! Vilket fint pris! Jätte söta!
Åhh, då borde jag ju få min vinst snart :) kul!!
Är så spännande :)

Ha en bra kväll!

Kram Sandra

idémakeriet sa...

Vad roligt att du ville vara med i tävlingen, tyvärr hade du inte tur.
Jag hade så gärna uppfylld dina önskningar med men det får vara en annan gång.
Hela veckan gäller det fraktfritt leverans när du beställer något ur webbutiken.
Ha det så bäst.
Kram Gerda

Monika sa...

Hihihi! Karina! Det är så roligt att läsa dina inlägg! Jag sitter här och nickar så igenkännande. Himmel, vet du hur lika vi är varandra i vårt sätt att vara! :o)

Jag älskar att skriva och precis som du så hittade jag på en massa sagor för barnen.

När jag började blogga skrev jag metervis. Sedan insåg jag att det är inte så man gör! ;o) Jag fick hejda mej lite. Sen kunde jag inte det i alla fall. Hihihi, då använde jag mindre text för att det skulle se mindre ut! Ja, du lite småtokig är jag allt! ;o)

Och som du märkt så skriver jag nog dom längsta kommentarerna här i bloggvärlden också! HAHAHA! :oD

Grattis till det söta luciatåget!

Kram

Monika

Ankan sa...

Ja det är härligt när man fått iväg korten i tid. För min del är det lite si och så från år till år, ibland hinns det inte med. Men det är så kul att skriva julkort! Grattis till det lilla luciatåget! Vad söta de är!
Kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt luciatåg du har vunnit. Visst är det lite pinsamt när man glömmer tävlingar, men det beror nog mest på att man inte tror att man ska vinna. Jag har inte glömt dig så att du vet, ska till banken imorgon, blev så glad när du skrev att jag kunde gå dit när jag hade andra ärenden. TACK.
Många goa kramar Marie

Anonym sa...

Grattis till din fina vinst. Visst, är man nöjd när korten kommer iväg i tid. Posten litar jag inte alls på längre. Verkar som de spelar fotboll med en del paket..
Ha det så gott.
Kram