onsdag 30 januari 2008

Nu är det onsdag igen






och halva veckan har gått och tyvärr har jag inte fått mycket gjort. Jag var in till det stora samhället i går och tänkte köpa färg o målartvätt och lite annat som man behöver när man ska förvandla sitt hem till ett vitt hem men...tyvärr...som så många gånger förut så fanns inte den färg jag vill ha och dessutom ingen shellack-lösning heller så jag får väl vänta en vecka eller så.






Jag har i alla fall pysslat lite grann, två lampkjolar blev det men som vanligt så blev jag inte helt nöjd med resultatet. Lampan i fönstret ser lite lätt rumphuggen ut, jag tror jag behöver en annan lampfot till den och lampkjolen till taklampan blev en anings aning för kort men det kan man ju avhjälpa med en spets. Det har jag ju en del av, jag har nämligen lite spets-mani.....också, haha.





Nu ser jag att lampskärmen sitter lite snett men så är det ofta här i huset, lite snett och vint.


När jag ser den så här på bild så ser jag att det är nåt som saknas så det får nog bli en spets som avslutning på den....när andan faller på. Det gör den nog ganska snart för jag blir så vansinnigt inspirerad av alla bloggar. Måste bara få visa min pampiga ljusstade också, tycker den är så fin


men jag funderar på om jag ska försöka göra om den till lampfot, har inte bestämt mig än. Måste ha råd från sambon först för jag vet inte om det går att borra i den, jag vet inte alls vad det är för material. Jag tyckte att jag såg en likadan ljustake på bloggen me and Alice, hennes hem är alldeles fantastiskt....suck......man ska inte vara avundsjuk, man ska inte vara avundsjuk, man ska inte......

3 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

ja dem där vågarna är inte lätta att få tag på, jag blir nog lite avis på dina lakan får nog åka till loppisen och inhandla de..hihi.. underbart fin lampkjol tänkte be svärmor hjälpa mig med det..*ler'.. KRAM

Stämningsfullt sa...

Hej!
vad roligt med en ny blogg. Kul att du kikade in hos mig :)
Så fina lampkjolar du har gjort!
Kram.

Viktoria sa...

Åh vilka fina lampkjolar du gjort! Jag blev sugen på att sy en på en gång! Såg att du bodde i ett 50-tals hus precis som jag! Är erat hus också fullt med väggar?:)
Kram Viktoria