söndag 1 mars 2009

Kaos i slutet på veckan

Hej raringar
jag har fått en hel del kommentarer som jag borde svara på och några utmärkelser som jag borde visa och vidarebefordra men just nu känner jag mig lite mör så det får vara några dagar till.
I torsdags fick jag hem en son som var förlamad i halva ansiktet och ingen på skolan hade reagerat!!!
Man kan ju faktiskt undra om det finns några vuxna i vår skola.
När jag ringde sjukvårdsupplysningen fick jag order att omedelbart åka till akuten i Lycksele, där blev han grundligt undersökt och sedan fick vi åka vidare till Umeå.
Klockan 1 på natten hade vi träffat barnläkaren, blivit inskrivna på barnavdelningen och inkvareterade på patienthotellet.
Fredagen tillbringades i väntrum och behandlingsrum av varierande slag, bland annat fick han genomgå en mer obehaglig provtagning, ett prov på ryggmärgsvätskan.
Han är ju dessutom stickrädd så det blev lustgas till hjälp och det gick bra för honom men inte för modern. När dom skulle börja höll jag på att svimma av så jag fick gå ut i korridoren och sätta mig till det var klart.
Han har fått två olika mediciner i väntan på provresultaten så nu är det bara att vänta och se, möjliga orsaker kan vara borrelia, öroninfektion, herpesvirus och liknande.
Just nu känner jag mig helt slut och ganska orolig, innan vi får veta vad det beror på så kan man ju inbilla sig vad som helst.
Därför får bloggande och bloggbesök ligga på hyllan några dagar så att jag får landa.
Ha det bra
KRAM

10 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Men ojj vilket trauma ni haft!
Jag hoppas verkliigen att det går bra och att det inte är nåt allvarligt. Det är ju jätte hemskt just när det drabbar barnen nåt. Vill att du ska veta att jag tänker på dig...

Kramar till er alla!

Viveka

AnCa sa...

Skickar en stor kram till dig o en krya-på dig-hälsning till sonen!!!

De små barnen är ju det käraste man har, förstår din oro...

KRAM // AnCa

lovefriidrott sa...

Oj oj så hemskt, men vi får hoppas på det bästa:)
Tänker på dig
Kram Sari

ängeln i vitt sa...

Nä, vad läskigt men du ska se att det ordnar sig. I höstas läste jag om en tjej som reagerade på borrelia med förlamning i ansiktet. Det gick tillbaka snabbt men hon tyckte det var jätteläskigt.

Sänder massa kramar till er / Carina

Ullis/Leva på landet sa...

Men vilken otur ni har. Är det inte han som precis har haft vattkoppor?. Tänk att ingen märkt att han var dålig och reagerat. Hoppas att de kommer fram till vad det är nu då så han kan bli frisk igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

LillaFlisan sa...

Men fy så hemskt!!!!

Håller tummarna att de kommer på vad det kan vara snarast!!

Riktigt läskigt!

Kram och en trevlig vecka

flisan

P.s. Vilken TUR du hade som bara fick en krona!!!

Anneli sa...

Fy så hemskt för er - vilken oro...hoppas det repar sig och att ordnar sig...
Kramar/Annelie

Elzie sa...

Usch vad jobbigt. Och konstigt att ingen märkt något. Det syns ju rätt väl sånt.
Hoppas ni har fått något mer konkret nu.
Kram Elzie

Marie//Tekla Maräng sa...

Ur dåligt att inte skolan reagerade.
Hoppas verkligen att han kryar på sig och att ni får något vettigt svar på vad det är.
Håller alla tummar som bara går.
Tänker på er och sänder varma kramar till er båda.
Kram Marie

Angel.Pearls sa...

Hoppas det ordnar till sej med sonen..Kram//Eva