fredag 15 maj 2009

Tyst och lugnt

Här har det varit tyst och lugnt ganska länge nu och i dag gick jag för första gången in på mailen som är knuten till min blogg. Jag blev överraskad över vad jag fann där, massor av mail och även en hel del kommentarer. Vad glad jag blev över att ni har saknat mig.
Det har varit tungt här ett tag, jag sjönk som en sten efter sonens sjukperiod. Energin stod på noll och jag orkade bara stiga upp och klä på mig och sköta det som var absolut nödvändigt. I övrigt fick allt stå på sparlåga, tankarna på blogg och mail fick mig bara att må ännu sämre. Det är så jag blir när jag mår dåligt. Jag vill helst bara ligga i sängen och stirra upp i taket. Tur att man har familj så att man måste tvinga sig till ett minimum av rörelse i alla fall.
Sonen är i alla fall frisk efter ganska tuff medicinering som tog på krafterna ordentligt.
Nu är det vår och snart sommar men ännu känner jag inte direkt att det spritter i kroppen. Det känns mer som grenen på bilden här ovanför, knotigt och krogigt:)
Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska fortsätta hålla liv i bloggen. Just nu känns det bara jobbigt att tänka på att göra inlägg men samtidigt har jag ju fått en hel del nya vänner genom bloggen så jag vet inte riktigt.....
Tills vidare får den vara kvar och jag gör väl nåt inlägg när jag känner för det, det kan bli ofta och det kan bli mera sällan. Jag har återupptagit en gammal, mycket gammal hobby som tar upp en del av min tid också men vi får väl se.
Nu ska jag i alla fall kolla in vad ni andra har sysslat med medan jag kollat luddet i naveln

6 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Jag är så glad att du är tillbaka och att sonen mår bra!

Jag hoppas också att du inte lägger ner bloggen, den är ju så inspirerade!

Ibland när livet kommer emellan så få man ju lov att fokusera på det allra viktigaste men när saker och ting flyter på ,ja, då är bloggandet verkligen något som berikar eller hur?

Allt gott till dig!

Kram

Flisan

Unknown sa...

Hej vännen!Välkommen tillbaka skönt att höra ett livstecken ifrån dig!
Kan förstå att du haft en jobbig period bakom dig med sonens sjukdom,så glad jag blir att han har tillfrisknat!

Vad gäller bloggen så väljer man ju själv när man vill sätta in ett inlägg och hur ofta..ska ju aldrig kännas som något tvång utan kännas roligt!

Ja du precis sådär som grenen på bilden känner jag mig nu lite knotig och krokig.Tillfrisknar och vilar och äter värktabletter efter min operation som äntligen blev av!

Fungerar också som du när jag mår dåligt då vill jag bara ligga och stirra rätt upp i taket,man fungerar helt enkelt inte.

Önskar dig en skön Lördag,
Kram Maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Så skönt att höra att din son mår bra igen. Det tar säkert ett tag innan du får upp ångan igen, men vi finns kvar och jag hoppas att du inte lägger ner din blogg utan skriv när du känner för det, för du inspirerar ska du veta.Och du är så välkommen tillbaka.
Men ibland blir ju livet så att det gäller att fokusera på att *överleva själv med det sina i första hand*
Är lite nyfiken, vad är det för gammal hobby du har tagit upp igen?

Många goa kramar Marie!

Elzie sa...

Åh vad glad jag är att du är tillbaka och framförallt för att sonen är frisk igen. Sånt där tar på en. Jag kommer att fortsätta titta in här och se om du hänger med.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Floralis sa...

Hej!
Vad kul att se att du är tillbaka... : ))
Härligt att pojken även tillfrisknar som han ska.
Jag känner likadant ibland när det gäller bloggen. Jag har fått så många frågor av vänner och bekanta på varför man bloggar. Har haft den tanken många gånger själv... : ))
Jag tror jag vet varför. Fåfänga tror många... ; ) men för mig är det mer en bekräftelse på att man är duktig och kreativ. Jag får så mycket inspiration från andra bloggsidor! : )) Sen tror jag att det är dagens "brevväxling". Det är alltid lika roligt med kommentarer och uppmuntrande ord. Som det var tidigare med härliga brev i postlådan!
Ha det gott!
Anneli

Monika sa...

Så härligt det är att höra från dej. Har verkligen saknat dej. Hihi, det syns väl som jag gått an med kommentarer! ;o)

Snart kommer dina grenar att grönska och blomma för fullt igen.

Ta bara den tid du behöver för att komma tillbaka och må bra.

Jag väntar så gärna på dej.

Önskar dej allt gott och sänder massor av kramar!

Monika