onsdag 16 september 2009

Nu är det höst

Jag tänkte bara tala om det utifall att ingen annan lagt märke till det:)

Det är ju så soligt och fint ute att man kan ta miste....om man inte såg alla gula löv som singlar omkring och lägger sig till ro i dammen.


Egentligen har jag inte mycket att berätta om för det händer just inget här nu annat än att jag har ångest inför mitt "utbildningsprojekt". Det hänger över mig som en mara. Jag måste skriva, jag måste skriva, jag måste...osv. Naturligtvis har allt gått i baklås och jag sitter och tittar på mina bakgrundsanteckningar och kommer inte på ett skit.

Vad har jag gett mig in på?!


I övrigt lunkar livet på i samma hjulspår som vanligt, jag är precis lika disträ som vanligt och precis lika trög som vanligt. Dessutom väntar jag på ännu en operation...som vanligt. Ännu har jag inte fått någon kallelse och jag kan inte påstå att jag mår så himlastormande bra. En fördel med detta elände är att jag inte kan äta ordentligt, bara små, små portioner och det har ju en känd fördel:) Man ska se det positivt på livet.




Nä nu är det nog av nöden att börja skriva lite, kanske får jag till något.

Kanske

5 kommentarer:

sylvia sa...

lykke til med alt,går seg nok til.
å livet er vel på sitt beste når ting går sin vante gang
fra sylvia

Inspirera Mera sa...

Lycka till med skrivandet!
Kram Sandra

Hemma hos Bröderna Bus sa...

prizerseHej!
Kul med ett litet livstecken från dig. Det verkar som om det rullar på i 150 knyck hos dig med. Skrivmaraton, operationer och annat kan ju göra en ganska så matt. Vad är det för op? Du behöver inte skriva det i bloggen om du inte vill men du ska veta att du får gärna maila om du vill surra av dig lite ;)
Här rullar livet oxå i full fart, dock i lite mindra hastighet sen skolan blev klar.
Hoppas att det går bra med skrivandet och att du får en energikick så att det snart är klart ;P
Må så gott. Kram till dig från mig

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. ja hösten har kommit, men man kan ju undra om vi haft någon sommar. Hoppas att du kommer igång med ditt skrivande.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Monika sa...

Bra att du talar om det för jag hade inget märkt! Hihihi! Nej, fullt så "blind" är jag ju inte. Tur jag inte är lika "blind" som jag är glömsk! Om man nu ska se saker från den positiva sidan :o)

Har varit in till dej ett antal gånger och försökt kommentera. Men då har inte ens den här rutan kommit fram som jag nu sitter här och skriver i.


Nu verkar det funka i alla fall så jag skriver så det ryker! :o)

Men du! Inte ytterligare en operation! Stackare där! Har inte du fått stå ut med nog nu! Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt.

Förstår känslan av att ha fastnat. Du har ju sån bra förmåga så du kommer säkert igång med ditt skrivande igen. Håller tummarna för dej så klart!

Idag har det varit ett väldans ståhej här i kommunen. Vaknade mer eller mindre av upplysningen att det varit bankrån. Tänk! HÄR! På denna lilla ort! Knappt jag kunde tro det.

Nej, nu ska jag sluta sitta här och skriva hela din blogg fullproppad :o)

Må nu så gott som det bara går och så tar du hand om värdefulla dej!

Varma kramar

Monika