torsdag 19 augusti 2010

Jag har en vän

Att jag har en vän är väl kanske ingen världsomskakande nyhet, jag har flera vänner och jag tycker om dem alla.

 

Men just nu är det den här vännen som alldeles nyligen varit här och plockat blåbär som är på topp. Varför?

 

Jo, för det första så var hon så snäll att hon hade köpt med sig en japansk produkt som kallas Baby Foot. Den ska ge dig lena och fina fötter på 14 dagar och jag kan meddela att den också framkallar en hel del skratt. I förpackningen återfinns ett par “plasttofflor” som innehåller nån sorts gelé, det är den som ska fixa till dina fötter. Att sätta på dessa plastpåsetofflor och försöka dra en socka utanpå utan att kleta ner hela omgivningen är faktiskt ganska skrattretande.  Att sedan försöka förflytta sig framåt medan man halkar omkring i sina sockar är ännu mer skrattframkallande. Slutsatsen är att man inte bara får babyfötter, man får rätt mycket glädje för pengarna också.

 

Om det fungerar? Jo, det gör det faktiskt till min stora förvåning. Mina fötter är hopplöst eftersatta och hälarna är oftast som rivjärn, torra och spruckna. Jag brukar använda hälarna till att klia mig på smalbenen med, då kanske ni förstår i vilket skick dom brukar vara i. Efter ett par dagar upptäckte jag att mina tår kändes lite konstiga, när jag tittade efter såg dom ut som små skäggiga tomtar. Skinnet hängde i små busiga testar runt om och så småningom  flagade hela foten. Nu kan jag inte längre klia mig med hälarna.

 

Inte nog med att min vän är så snäll att hon fixar babyfötter till mig, hon kör muntert sin bil runt halva Umeå kommun för att fixa plastburkar till den gele som jag ska koka av alla mina vinbär. Det hela började med att jag på mitt vanliga försynta sätt skickade henne ett sms och bad

“Gack genast åstad och skaffa mig gele-burkar” eller med andra ord

“Stick iväg och köp några plastburkar till mig”

 

Hon kastar sig genast ut i den obändiga trafiken och åker till närmaste affär för att göra mig nöjd, där var tyvärr alla burkar slut. Då återvänder hon till sin trotjänare och hastar iväg till nästa butik som inte ligger nästgårds. I skrivande stund vet jag ännu inte om hon har lyckats men om jag känner henne rätt så lyckas hon.

 

Se det är allt en riktig vän, eller hur.

8 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken härlig vän! Å du, dom där skulle mina fötter också bli glad över, skratt.
Imorg väntar surströmming även här.
Dessutom så ska vi ut och släppa hunden, lite spännande fast samtidigt lite nervöst eftersom det är så sjukt mkt björn här.
Hoppas att du får en mysig helg. Kram

Ingrid sa...

Håller med. Vilken vän! Och vilket mirakelmedel för dina fossingar! Jag fick tips för många år sedan att ta varmt vatten, blanda med såpa och hälla i stora platspåsar. Sedan skulle man stoppa ner fötterna i påsarna, försiktigt trä över yllesockar och så fick man sitta tills vattnet kallnat. Perfekt fotbad, men enklare i plastbunke om du frågar mig...

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken vän du har. Den där ompysslingen skulle mina fötter också behöva. Vi får väl se om någon hjälper mig med det:)
kram Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in en sväng till dig. Hoppas att du inte överger bloggen för Facobook, skratt! Har inte hittat nöjet på FB än så jag besöker dig här ist.
Ha det bra. Stor kram till dig.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det är ju precis så det ska vara med bloggen. Det får aldrig bli ett tvång eller nåt som ger en dåligt samvete. Man kan skriva ett inlägg när man har inspiration.
Nu ska jag iväg på jobbet, jobbarhelg väntar. Önskar dig en trevlig helg. Kram igen.

Therese sa...

Efter en dag i kängor skulle jag med behöva en vän ;-P Kul att du är med i min lilla tävling! Kram

Elzie sa...

Såna vänner är toppen att ha. Här rensades det lingon igårkväll - av gubben!!

Hur går det med den där rensa röran klubben?

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Haha, låter ungefär som hos mig då. Tur att jag inte gick med i det där som jag hade tänkt!!
Kram Elzie