torsdag 18 december 2008

PAKET OCH JULKORT

Jag fick ett brev i dag
och i det brevet låg ett fint paket med rosor och mina initialer i glittrande bokstäver
och ett julkort.
Jag älskar julkort:)
Det var Monika, den rara lilla människan, som hade skickat det.
Var inte det snällt så säg?

I paketet låg denna vidunderligt söta lilla krans med grönt och pärlor och fin tag med vintagebild. Kan man bli annat än glad?

Jag blev jätteglad för den lilla överraskingen.

Men jag undrar om posten gör skillnad på folk eller om hon mutat brevbäraren. När jag skickade mitt brev tilll henne så tog det en hel massa dagar innan det kom fram. Hon hann knappt lägga brevet på lådan så var det framme hos mig;)

Julkorten har också börjat droppa in, dom ska jag visa i morgon. Jag har tänkt sätta upp en kedja att hänga korten i så där lite fint. Problemet är bara att jag inte riktigt vet var jag ska sätta den, det blir väl som med allt annat. Jag får flytta runt den tills jag tycker att den hittat hem.

I kväll var det julfest i skolan med teater, sång och musik och, inte minst viktigt, gott fika. Så nu är det jullov och jag kan inte riktigt fatta att det är så få dagar kvar innan julafton. Här om kvällen hittade jag flera kakrecept på nätet som jag skulle vilja prova, får se om det blir i helgen eller inte.

Nu ska jag försöka tota till ett nytt inlägg på kravallslöjd och sedan direkt i säng. Även jag måsta försöka ta mig i säng i tid ibland men egentligen är jag en nattsuddare. När andra börjar bli trötta och vill lägga sig då brukar jag vakna till och hitta på en massa projekt som måste sättas igång. Eller också måste jag hälsa på hos alla mina bloggvänner och då kan det bli sent.

Nån som känner igen sig?

KRAM

17 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint paket du fick på posten. Skulle också har blivit så glad om jag fått det. Vet inte hur jag bär mig åt just nu. Måste ha en otrolig tur bara.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Det finns så mycket att göra... Så fina paket du fick! Det är bara att bita i för det är sista arbetsdagen i dag...sen är det jullov! Kram Anna

Leamarlené sa...

Vilket fint paket du fick. Att få paket i brevlådan är ju jätte kul.

Ja jag känner igen mig. Jag blir alltid så pigg på kvällen, och min man ligger och sover på soffan. Myror i brallan brukar jag säga att jag har. Det är ju på kvällen som alla ideer kommer och då kan jag gå upp på syrummet. Eller så sitter jag och bloggar. En kvällsmänniska är jag.

Kram..Marlene

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt med sådana paket:)
Kram Lallis

Monika sa...

Hallåj där :o)

Hihi! Kul att få överraska! ;o)

Nu ser du vad jag pysslade med under dom strömlösa timmarna här förra helgen. Knåpade ihop en och annan krans i skenet av stearinljusen. Det var faktiskt rätt mysigt :o)

Skoj att du gillade den. Och den är ju inget om man jämför med dom fina kragarna som jag fick!

Ha det finfint :o)

Kramisar

Monika

Lallis - liv och leverne sa...

Vet du vad som också är härligt?
Julkort..från dig!
Tack, söta underbara.
Det var så jättefint!!
KRAM

Petra C sa...

Oj, vad jag känner igen det där med att besöka bloggvänner "mitt i natten".

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Karina!
Jaa du, dom där postmännen går det inte riktigt att ha nån koll på...=)

Kul med paket!

Ha det bra!
Kramar Camilla

Floralis sa...

Jepp, jag känner igen mig. Fredagkväll och klockan är 23:45... Vad skulle jag göra utan bloggandet...? : ))
Det här känns mer kreativt än att sitta och se på dumburken. Tihii!
Vad kul att du är nöjd med korten.
Ha det gott. Toodiloo!

Anneli

LillaFlisan sa...

Åh så fina saker!

Kransen är ljuvlig!


Kram

Flisan

~ Eva ~ sa...

Känner igen nattuggleriet, då kvällen och natten är MIN tid på dygnet :-)))

Kram från Eva

Interiörboden sa...

Åhh, vilket fint paket du har fått!! Det var ju hur fint som helst!!

Jag vill samtidigt passa på att TACKA DIG, för min fina vinst :) Jag blev jätte, jätte glad när jag fick det :)
Och kottarna var ju jätte fina!! Och det fina kortet jag fick med!! TACK snälla du!! Det var ju superfint, sådana kort skulle jag vilja ha MÅNGA av!! Vart har du fått tag på dem?
Tack i alla fall!

Ha en bra kväll!
Kram Sandra

Marie//Tekla Maräng sa...

Nattugglan hoar. Verkar ha varit en riktigt härlig kväll i skolan med uppträdanden och fika.
Vilket härligt paket du fick med posten. Tack för dina fina ord om mig i inlägget nedanför, dom värmer ska du veta och JAG är jätte glad att jag hittat DIG här på nätet. Ja, kvällar och nätter det är min tid på datorn det.
Kram Marie

Sjabbig men chic sa...

Nej, fattar du?! Julafton är på ONSDAG! Hihi tänk om jag hade skrivit fel där då hade det förmodligen sett väldigt korkat ut, eller hur? Typ så här: Julafton är på TORSDAG!;) Och nu blir jag plötsligt sådär obehagligt osäker.

Kram Lisa

Beas sa...

Ja, jag är en riktig nattuggla jag med. Jag förstår inte hur jag orkar egentligen. Nu är klockan 00.07 när jag skriver det här till dig...och ändå är det ett par saker kvar som jag vill hinna med innan jag vill avsluta dagen! :-)

Rackarns att vi människor ska behöva sömn!

Ha en ljuvlig fjärde advent!

Kram Bea

Anneli sa...

Hej där!
Känner igen detta med att inte gå och lägga sig - kreativitet dyker upp på de konstigaste tider - är en riktig nattsuddare...
Ditt Paket blev jag jätteglad över, det var så fint ordnat med lådan och allt...blev ju fler överraskningar en 1...;)
Kramar/Annelie

Sjabbig men chic sa...

Tänk att Karina det kan jag prickesis mena. I och för sig klagar hon även om allt är perfekt det går ju alltid att hitta något!;) 26 års erfarenhet vad gäller den här saken vet du.

Kram Lisa