måndag 3 maj 2010

Skrivet och scrappat

Nu är det länge sedan det blev något inlägg  här igen. Jag vet inte riktigt hur det går till men tiden bara flyger i väg och det har redan blivit maj. Inte för att det märks när man tittar ut, i morgon ska jag komma ihåg att fota så att jag minns till nästa år hur mycket snö vi har. De senaste dagarna har det bara vräkt ner…suck…det blir aldrig någon sommar i år…suck!

För en vecka sedan var jag på näst sista träffen på universitetet, det har verkligen varit en givande kurs. Jag minns hur nervös jag var när jag skulle börja, jag hade ju kastat in en ansökan mest för att kolla om jag kunde komma in. Första träffen kände man sig som en komplett idiot men så småningom så har idiotstämpeln bleknat och nu känner jag mig rätt smart faktiskt;)

Jag hann inte bara med att förkovra mig, o nej, pysselhäxorna hade ju träff på Ersboda så dit hann vi åka på lördag förmiddag. Det gick åt en och annan peng där kan man säga, Naturligtvis var jag tvungen att ha lite papper och lite dekorationer och lite förvaring och lite….hmmm….allt möjligt annat. Och så hann jag prata med några pysselhäxor också och det var ju trevligt. Egentligen var det meningen att jag skulle åka dit och pyssla efter kursen men det blev inte så. Jag orkade helt enkelt inte, undrar om jag börjar bli gammal och lat nu.

Jenny hade i alla fall bjudit hem en kompis och dukat upp till pyssel hemma i köket så jag fick utlopp för kreativiteten i alla fall.

Några layouter blev det till slut

Bloggbilder 151

Den här var den första jag gjorde, det är ett kort på min mamma när hon var i 30- års åldern. Kortet är svartvitt men jag minns exakt hur henne top såg ut, den var turkos med glitter. Jag hade sån tur att jag hittade samma färg på papper i Jennys samling och blommor köpte jag ju på pysselträffen.

Bloggbilder 153

Det syns inte på bilden men blommorna är sprayade med glimmer mist och så har jag haft på lite stickles också.

Bloggbilder 154

Det här är min yngste son som får en morgonpuss av sin lilla brorsdotter. Om ni undrar varför jag förvrängt fotot så är det för att jag är lite paranoid när det gäller att lägga ut foton på internet. Man vet aldrig var de kan hamna och särskilt barn är jag försiktig med.  Papperet var så fint att det inte behövdes så mycket extra dekorationer. Några stansade blommor och några brads räckte.

Bloggbilder 159

En riktig vinterlayout blev det också, det mönstrade papperet är ett dubbelsidigt som jag har rivit och fäst i var sitt hörn. Några metallsnöflingor fick bli pricken över i.

Det blev en hel del andra layouter också men de kan jag visa en annan gång. Nu är det hög tid att sova skönhetssömnen.

1 kommentar:

~ Hennes Rum ~ sa...

Så fint du pysslar :-)
Och vad bra att du förvränger lite, för jag tycker som du, att barnbilder ska man vara mycket försiktig med såhär.

Sov så gott ♥

Kram från Eva