lördag 1 mars 2008

Tack Raringar

Jag vill verkligen skicka en riktigt varm kram till er som skriver kommentarer i min blogg, ni är så snälla och det hjälper verkligen när man inte mår riktigt bra. Tack.


Nu är jag i alla fall pigg igen så jag och sonen Adam ska åka till Lycksele på Marknad i dag.





Så här såg det ut i går, Fredag, och det lär se ungefär likadant ut i dag, bäst att ta långkalsonger på. Bilden är lånad från Västerbottens Folkblad Visserligen tycker jag personligen att marknaderna bara blir sämre med åren men jag räknar helt kallt med att gå på loppis och fynda *fniss*. Någon som känner igen sig?

Dessutom passar vi på att hälsa på dottern Maria som ju flyttade hemifrån för åtta månader sedan. Jag saknar henne fortfarande men inte så mycket som i början. När jag var yngre brukade jag fnissa åt mammas väninnor som klagade över att deras barn flyttade hemifrån men nu förstår jag bättre. Man tycker kanske att jag borde bli van, Maria var ju det tredje barnet som flyttade men.....näe, det blev lika tomt efter henne som efter de två andra. Om jag ska vara ärlig så kändes det nog lite värre när hon flyttade för vi står varandra så nära och vi gjorde väldigt mycket tillsammans. Nu har hon inte lika mycket tid över för mig längre.....hmmm.....undrar vad det beror på *ler*



Nåja, det är ju precis som det ska vara men ändå, Adam är bara 12 år och jag börjar redan gruva mig lite. Vad ska jag då göra när det bara blir jag och sambon, måla hela huset och alla möbler kanske, oavsett vad gubben säger, hahaha. Så kan det bli när man haft barn i huset i 33!! år

Ha en riktigt fin Lördag alla raringar :o)


8 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Skönt att du är pigg igen!!

Jag har redan ångest för den dag då barnen ska flytta.....vill ju ha dem hemma jämt....hi hi....

Ha en fortsatt skön helg, kram!

My little footprints sa...

Hei!
Så fint at du føler deg bedre igjen!
Jeg forstår godt at det kan føles tomt at sine barn flytter ut. Min mamma blir ikke vant med det, og det er mange år siden lillesøsteren min var den siste som flyttet ut av huset! Det er jo litt rart å se at ens barn blir voksene og står på egene ben og ikke trenger mor på samme måte lenger!
Ønsker deg iallefall en kjempefin søndag!
Klemmer fra Beth

Dorthe ♥ sa...

Låter mysigt med marknad. Hoppas att du hittade en massa fint :-)

Kram
Dorthe

Karin i Villa Grå sa...

Åh, tanken på att barnen ska flytta ut och jag och maken bli ensamma kvar känns helt overklig! Jag hoppas innerligt att vi har massor att göra, att vi reser och ser till att ha kul. Men redan nu värker det av saknad efter röran, stöket, pratet och skratten när jag föreställer mig att barnen lever sina egna liv, i egna hem...

Här har du en till som går på marknader i hopp om att hitta något, trots att jag vet att det är samma junk som på alla andra marknader... :-)

Kram!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Vilken underbar kommentar du skrev! Me like!

Jag tar och bidrar med några virtuella praliner som du kan mumsa i dig där du gosar i soffan i stället för att städa :-)

Ha en underbar helg!

Kram, Karin

me and alice sa...

Hej!
Hoppas du känner dig piggare?
Brukar tänka på hur tomt det kommer bli då barnen flyttar... Hoppas det är många år dit...
Vilka fina hjärtan du sytt av din mormors gamla handduk!
kram Susanne

My little footprints sa...

Hei!
Sender deg en liten hilsning ;) Håper alt står bra til med deg!
Ønsker deg en herlig uke fyllt med glede og sol!
Klemmer fra Beth

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att allt är bra!! Önskar dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!