tisdag 2 juni 2009

Nu är det dags


för en liten uppdatering igen, det är ju ett tag sedan. Så här ser det ut hemma hos oss:D eller kanske inte. Så här såg det ut på flygplatsen här i lördags. Då var det uppvisning och far och son åkte iväg och kollade. Den fotointresserade sonen kom hem med fina bilder och håret fullt av gummidoft...urk.
Annars händer det inte mycket här, jag rensar lite ogräs och försöker var ute i solen emellanåt. Så skriver jag lite och dessutom har jag skickat in en sen anmälan till högskolan. Jag tänkte att jag skulle gå två litteraturkurser i vinter, om jag kommer in vill säga. På den ena kursen ska man förutom betygen skicka med ett arbetsprov på en egen prosatext. Ni kan väl hålla en tumme för mig. Jag har skaffat mig en blogg här till där jag bara lägger ut små texter så den som vill kan ju gå in och kolla vad jag sysslar med när jag inte gör annat.
Nu ska jag återgå till mina andra göromål, t.ex. ligga på sängen och lata mig en stund;)

10 kommentarer:

Vero sa...

Det där sista du skulle göra låter riktigt härligt! Det ska jag göra i helgen hade jag tänkt mig.

StrandviksVillan sa...

Har kollat din nya blogg, kul och intressant läsning :)

Fortsätt med ditt skrivande!
Kram Ann-Christine

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig!
Kollade in din andra blogg och kan bara konstatera att du har talang :)
Hoppas att ni alla mår bra. Här är det fullt upp för tillfället, sista spurten nu kan jag absolut konstatera. Självklart så håller jag tummarna för dig. Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller både tummar och tår för att du ska komma in till hösten. Ska titta in på din andra blogg när jag har lite bättre om tid.
Det är alltid kul att höra ifrån dig.
Ha det gott, kram Marie!

Linneagården sa...

Å, hjälp vilken rök. Rosa dessutom!!

Hoppas du får en lugn, solig & trevlig helg.
//madelene

Vit Gladiolus sa...

Wooow vilken häftig bild! Kraaaaam

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig bild. Hoppas verkligen att du kommer in då. lata mig på sängen ska jag också ta och göra nu.


Ha det bra!
Kram Ullis

Viveka i Bläckhornet sa...

Nu hoppas jag att du kommer in på skolan till hösten.

Ha det skönt

Kram Viveka

Elzie sa...

Jag ville bara kika inom och önska dig och familjen en skön midsommar.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Marie//Tekla Maräng sa...

Tittar in för att Önska DIG en TREVLIG midsommar, kram Marie