torsdag 17 december 2009

inget nytt här nej...

I dag har det inte hänt mycket här i Englagården.
Jag hade tänkt göra så mycket men jag vet inte riktigt hur det gick till, timmarna rusade fram medan jag bara gick långsammare och långsammare. Framåt lunch insåg jag att det var en sån där dag när inget blir gjort och så gav jag upp och lutade mig bakåt.
Men jag har i alla fall tvättat två maskiner, målat en halv hylla, lagat mat och pratat med sonens mentor i skolan för att höra vad dom kan ställa upp med eftersom sonnen behöver lite extra hjälpmedel på grund av synen, eller snarare brist på syn om man säger så.
Det var då inte mycket kan jag säga, det lät som om dom nog kunde tänka sig att låta honom ha ett hjälpmedel men allt annat skulle han få sköta själv. Nåja, vi får väl se hur det blir med den saken, jag är inte den som är främmande för att ställa krav när det gäller mina barn. Jag blir som den berömda lejoninnnan och ryter gärna till lite extra för att de små (nåja, 180 cm) liven ska ha det bra.
Nu ska vi bara vänta på att synrehab ska säga sitt så ska dom nog få höra på när jag säger mitt. Att se ordentligt bör väl ändå höra till mänskliga rättigheter, om det inte redan finns inskrivet så tycker jag att det är dags att göra det nu.
****
Över till julen, den står fortfarande för dörren så att det är svårt att öppna men vi lyckade i alla fall tränga oss ut och åka till lilla Staden i går. Där besökte vi nästan alla affärer och gjorde slut på resten av gubbens surt förvärvade pengar på julmat och lite annat smått och gott. Mest gott faktiskt. Vi hemsökte förstås dottern också och kollade så att hon julpyntat ordentligt, det hade hon inte förstås men å andra sidan får man inte plats med så mycket när man samsas två stycken i en etta och har så mycket porslin och glas att det nästan fyller ett helt rum. Kan inte fatta hur det gått till, mina skåp är ju fortfarande överfulla. Jag har talat om för henne att hon inte kan spara på allt och att hon måste sortera ut sånt hon inte behöver, då fnyser hon bara och tittar konstigt på mig. Jag kan inte förstå varför, funderar fortfarande på det.
******
Nåja, nu är det i alla fall snart kväll och temperaturen här ligger på ca. -25 grader, garanterat myggfritt alltså, och man kan med gott samvete tända alla ljus och sjunka ner i soffhörnet. Som fortfarande är till full belåtenhet, hur mysigt som helst. Man kan ju bara inte ge sig ut på en kvällspromenad när det är så kallt att näsan fryser ihop när man andas. Tänk om den fryser bort, då vore det allt bättre att några valkar frös bort i stället. Man kanske kan hänga ut dom tills dom är djupfrysta och sen bara bryta bort dom. Himla behändigt och mycket billigare än fettsugning.
********
Nu ska jag sluta svamla och göra nåt vettigare.
Kram på er allihopa

15 kommentarer:

sylvia sa...

hei vennen,
godt du passer på som en ekte løvinne,det er viktig å stå på for arne ,å særlig så viktig som det er med skolen,
syntes jo du har fått gjort endel da,ikke gjort noe????jo det har du virkelig,
å brrrr til-25 grader,det er jo hemskt..her klager vi over -7,men er en grusom vind her da.huff å huff.
ønsker deg en fin kveld,klem fra
sylvia

Sjabbig men chic sa...

Vad bra att du kan ryta! När det gäller barnen så är det finfint om man kan förvandlas till en lejoninna lite nu och då.
Usch ja, här är det 28 minusgrader idag. Hemskt!

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att det låter som om det händer en massa hemma hos dig. Hoppas verkligen att det löser sig för din son. Klart att ha ska ha de hjälpmedel som han behöver.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Hoppas att du har det bra och inte stressar som en tok ;P
Som du skriver så är ju julen snart här. Lite julkänslor kom ikväll för vet du vad vi gjorde?
Jo, vi tog in granen och klädde den. Så tidigt har det nog aldrig blivit nånsin, men men. Lillebror är jätteglad och har hoppas omkring med tomtebloss. En som iaf har jul i tankarna nu, skratt.
Må så gott och stor kram till dig från mig.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej igen!
Tack för goa ord inne hos mig.
Jag tänkte passa på att önska dig en riktigt mysig jul. Hoppas att ni får en lugn och skön jul. Kram kram till dig. <3

Unknown sa...

♥ GOD JUL ♥

Kram från Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig

♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis

Marie//Tekla Maräng sa...

Tassar in för att önska dig en riktigt GOD JULhelg:)

Elzie sa...

Hej gumman! Jag hoppas att ni fick en fin jul och god fortsättning på er.
Kram Elzie

Monika sa...

Hejsan Svejsan Dejsan, världens bästa Karina! :o)

Hur har du det?

Här kommer jag lite sent omsider och tackar för julhälsningen. Tusen tack! :o)

Hoppas du haft en fin jul.

Här har vi firat tillsammans med barnen o deras respektive. Och barnbarnen förstås, sockergrynen. Enkelt och familjärt som det brukar vara. Mycket bra på alla sätt.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt med sonen. Jag funkar på samma sätt som du då det gäller barnen. Gäller det mej själv bryr jag mej inte så mycket. Då godtar jag oftast, utan att tänka närmare på det. Men då det gäller barnen så blir jag också den där tigrinnan. Inte att lekas med! ;o)

Jag har just vaknat upp efter att ha suttit, rakt upp o ner i soffan och sovit. Skulle se tv men somnade. Att det går att vara så in i byttan trött. Jag förstår inte!

Idag har jag varit till vårdcentralen och fått sista dosen med dropp för blodvärdet. I alla fall för den här omgången. Nu väntar provtagning på en par veckor. Sedan får vi se vad det visar.

Väl hemma tog jag beslutet att dansa ut granen. Den barrade nåt smått fantastiskt alltså! Har då aldrig sett nåt liknande. Gubben bar ut en gran med i stort sett kala grenar.

Nej, nu ska jag sluta sitta här o surra, din blogg full!

Passar också på att önska dej ett gott slut och ett gott nytt år ifall jag inte hinner med att vara i farten mer innan nyår.

Stor kram till värdefulla dej!

Monika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig i julstugan!
Hoppas att ni har haft en bra julhelg.
Du sitter säkert liksom jag inne och fryser idag, här är det minus 30, brr.
Vill passa på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År (jobbar tills dess så det gäller att passa på)
Kramar i massor till dig <3

Anneli sa...

Gott slut o Gott Nytt År***
Kram
Annelie

Elzie sa...

Ville bara kika inom och önska dig en god fortsättning på 2010.
Kram Elzie

Monika sa...

Hallåj på dej vännen!

God fortsättning på dej!

Jätteskoj med din nyårshälsning. Du gjorde mej väldigt förvånad alltså! Hihihi! Tänkte först att det nog var någon som skickat till fel person. Och hade inte tänkt svara på det. Men så blev jag ju förstås så himla nyfiken :oD

Hoppas du har det bara finemang!

Många kramar

Monika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kram kram till dig.
Hoppas att du mår bra. Tittar in för att säga att jag har bytt adress på min blogg. hemmahosbusarna.blogspot.com

Ha det gott <3