torsdag 21 januari 2010

Ingen ordning alls på Englagården

Här är det ingen ordning alls som ni nog har märkt.
Det är ju faktiskt några tappra som läser och kommenterar fastän det är jul nästan fram till påska.
Nu har jag i alla fall bytt header och vän av ordning som tittar ordentligt ser säkert att bilden ser konstig ut.
Eller kanske ingen hade upptäckt det om jag hållit tyst, men nu är jag ju en gång sån att jag kan inte hålla tyst.
Håhåjaja.
eller nåt sån't
*****************
Vad gör ni så här i efter-jul-tider, eller före-påsk-tider, vilket ni vill?
Jag har suttit begravd i papper, det är bokslutstider här och det är lika svettigt varje år.
Man kunde ju tycka att jag borde ha lärt mig vid det här laget,
men det har jag inte.
Eftersom man bara gör bokslut en gång om året så hinner jag glömma hur man gör
eller om jag hinner förtränga, det ska vara osagt.
I alla fall så är jag lika osäker varje år och alltid blir nåt fel och så sitter jag och svettas och kolla och svettas och kollar tills jag blir less och hivar över hela skiten på dom stackarna som ska kolla att allt står rätt till med redovisningen och ekonomin och som ska ge oss ansvarsfrihet.
***************************
Jag ska banne mig göra slag i saken och gå en uppfräscningskurs i redovisning i år.
Visserligen har jag läst ekonomi på gymnasiet för så där en tjugo år sedan
(himmel så gammal jag känner mig nu)
men sedan så höll jag inte kunskaperna vid liv och nu när jag försöker skaka liv i dom så blir det skakigt. Minst sagt.
*******************
Med det sagt så kan vi prata om annat
förträngning kanske.
Jag hade lyckats förtränga att jag går en skrivkurs så jag har missat deadline för min skrivuppgift (skäms).
Dessutom höll jag minsann på att missa att jag skulle ha kurshelg nu till helgen.
Och, dessutom, har jag inte hunnit läsa alla andras uppgifter som jag dessutom förväntas kommentera och ge konstruktiv och intelligent kritik.
Jag hoppas att jag kommer ihåg att skriva ut dom så att jag kan läsa dom natten innan fredag i alla fall.
Jag känner mig som en pubertal 15-åring som ska stå inför läraren och skämmas för att jag inte har gjort mina läxor.
Det vill säga att jag skulle känna mig som en femtonåring om jag nu inte hade såna hemska svettningar.
Dom kommer i tid och otid, mest otid faktiskt och då blir jag så varm att det nästan ångar ur öronen.
Och svetten rinner, mest i håret och bakom öronen faktiskt,
undrar om jag har mest svettkörtlar där.
Så nu får jag stå där som en jäkla övergångsålders-svettig femti-plussare i stället,
det är inte ett dugg bättre kan jag säga.
Jaha, nu var väl det ämnet uttömt så vad ska vi nu prata om?
*************************
Sömnbrist kanske
jag kan inte sova nämligen.
När jag ligger framför teven så är jag så trött att jag har stora svårigheter att hålla ögonen öppna
Men så fort jag ligger i sängen så blir jag klarvaken.
Jag funderar på allt möjligt, som att måla om, eller möblera om, eller banta, eller andra lika konstruktiva funderingar.
Sedan räknar jag får men dom håller mig bara vaken så då försöker jag räkna nåt annat i stället men det gör mig bara ännu mer vaken.
Då försöker jag rensa hjärnan på tankar och det är inte så lätt med en hjärna som min.
Så fort jag har rensat ut några gamla avdankade tankar så poppar det upp nya fräscha från ingenstans.
Har ni det så också?
************************
Nu ska jag i alla fall försöka sova fastän jag blev lite uppskrämd alldeles nyss.
Jag trodde att en av mina bloggvänner hade slutat blogga, usch det var inte roligt.
Jag letade och letade och letade men bloggen var försvunnen men så kom jag på att jag nog hade hennes mailadress i alla fall så jag loggade in på mailen.
Och där hade hon lämnat en vägbeskrivning tilll sin nya blogg
Tack och lov.
Jag skulle ha saknat henne alldeles förskräckligt
även om jag kanske inte alltid är så duktig på att kommentera men jag läser ofta ofta.
*********************
God Natt
eller kanske det är
God Morgon
nu.
*****************
Vad är det för jäkla fel på blogger egentligen, det är omöjligt att skriva som man vill. Alla blankrader mellan styckena försvinner när man publicerar och allt blir bara en enda lång sörja. Jag blir så irriterad att jag skulle byta bloggportal om det inte vore så besvärligt.

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Kommentaren som du lämnade i min blogg den gjorde mig alldeles varm i själen. Tack goa du, det är ömsesidigt ska du veta. Du var en av dom första som jag besökte när jag hamnade i bloggvärlden och jag är glad för att jag ramlade in till Englagård. Ibland så är det ju så att man inte behöver höras så ofta men man vet ju var man har varandra iallafall.
Det verkar som om du har mer än fullt upp, hoppas att du kan unna dig en liten stund med annat också.
Jag är ledig idag, flera dgr till och med. Det har gått i full knyck sen långt före jul så det ska bli gott med ngr dagars ledigt.
Hoppas att du har det bra. Kram till dig min vän på andra sidan skärmen...men jag vet ju att du finns på riktigt nånstans därute, asg*

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig. Jag förtränger det där med bokslutet som jag måste göra. Tyvärr så måste det ju också göras. Jag har ledsnat på blogger så nu gör jag mina inlägg i Windows Live Writer.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis