lördag 6 mars 2010

Vad har ni köpt på bokrean?

För ni har väl handlat något eller…? Själv har jag köpt “Med gift i blodet” av Val McDermid till husets herre. “Det räcker inte med kärlek” av Jenny Lexhed och “Prins Annorlunda” av Sören Olsson och Yvonne Brynggård-Olsson till mig själv. “Kärleksmysteriet” av Martin Widmark och Helena Willis som jag  ska läsa för mitt barnbarn när hon kommer hit. Det är en del i serien “LasseMajas Detektivbyrå” som jag tror att sonen har alla övriga delar av men han har nog växt ifrån dem vid det här laget.

Numera blir det mer TV och dataspel än läsande och när han läser blir det mest serietidningar. Men jag vägrar tjata, huvudsaken är att han läser, mina andra grabbar läste högvis med serietidningar i tonåren och nu läser de högvis med god och mindre god litteratur.

Just nu läser jag mest Sonja Åkessons dikter och Olov Lagerkrantz bok “Om konsten att läsa och skriva”. Det är dom jag ska skriva essä om, 2 sidor vardera och det ska vara klart “om fredag”. Kanske blir det bara en tumme, det återstår att se.

Mellan varven sitter jag ute i solen lite nu och då och så försöker jag städa lite så att inte huset förfaller totalt. Mat måste man ju dessutom ha flera gånger om dagen så ni förstår att jag har att göra.

Tillbaka till grottekvarnen således

4 kommentarer:

Hjortgården sa...

Jag köpte den där lappboken - du vet den som lämnar ludd i troktumlaren till sonen - som vi skrattat! :-)

Jag brukar köpa vackra inredningsböcker - men har inte hittat någon ännu...

Visst har vi haft härlig sol - men idag snöar det igen...


Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Attans - nu var jag felinloggad!

Min blogg är gårdsromantik - Hjortgården är min butik :-)

Kram Maud

Monika sa...

Hej :o)

Fina bokfynd du gjort! Härligt med böcker. Jag är tokig i böcker. Bara känslan av dem gör mej lyrisk :o)

Bara synd att dom tar sån plats. För några år sedan rensade jag hårt i mina bokhögar och bar iväg kartongvis till återbruket.

Numera försöker jag begränsa inköpen och lånar ganska mycket på biblioteket. Men en och annan slinker allt med ändå :o)

I år har jag bara köpt fyra receptböcker på rean. Men det blir nog någon fler innan allt är klart skulle jag tro.

Sedan så har jag också börjat låna ganska mycket ljudböcker. Dom är toppen ute i vårsolen om man samtidigt vill pyssla med något annat. Som att virka tex :o)

Må så gott i vårsolen :o)

Kram

Monika

Ullis/Leva på landet sa...

Första året sedan jag blev vuxen som jag inte handlat på bokrean. Har inte ens tittat vad som finns med. Vet inte varför det blivit så.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis