måndag 20 september 2010

Vad nojar du för?

Jag läste Underbara Claras inlägg om hur nöjd hon är över sin kropp nu när hon är med barn.

Då slog det mig att precis så där har det alltid varit för mig också, jag har alltid nojat över min putmage.

 

Till och med när jag vägde 39 kilo!

 

Det är bara när jag  har varit med barn som jag varit nöjd med min kropp och njutit av att bara vara. Jag har fyra barn och har alltså varit nöjd i sammanlagt 36 månader under hela mitt tonårs- och vuxenliv.

 

Det är inte klokt!

 

Nu ser jag ut så här

karina2

och orkar inte dölja putmagen längre. Eftersom jag är kort så ser jag helt fyrkantig ut när jag tar på mig nån tältvariant. Jag nojar fortfarande men nu är det lika mycket på grund av onda knän och rygg som själv kroppsformen.

 

Vad nojar du om?

6 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Tror nog att nästan alla nojar sig över nåt... För mig är det också vikten, har gått upp 15 kg sen vi gifte oss, men som min mamma säger så är jag ju faktiskt ingen tonåring heller och då kan jag inte se ut som en sån heller, haha!
Sen nojar jag mig över dom grå hårstråna som börjar synas :( samt en hel massa annat löjligt.

Oj vilken komplimang från dig förresten! Visst kan du få köpa foton! Skriv bara vilka du önskar och vilken storlek. Jag har tidigare lottat ut några av mina foton förstorade.

Ha det så bra!
kram, Ann-Christine

Sjabbig men chic sa...

Du är minsann go och fin du så det så. Tänk om alla bara kunde få vara nöjda med sig själva. Jag menar det där att det skulle finnas någon slags mall för hur man ska se ut är ju faktiskt något vi bara har hittat på. Det finns ju inte en enda människa som ser lika ut och tur är ju det för tänk om jag skulle ha hämtat någon annans barn efter skolan;)

Kram Lisa

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilket härligt inlägg du har idag (oxå). Här ojjas det i parti och minut men ffa över vikten. Jag är inte på jakt efter att bräda fru Anka men jag skulle vilja slippa lite onda leder ;P
Vad dunderroligt att få se dig på ett kort, nu har jag ju en riktig bild på min goa vän därute i cybern, hi hi. Jag är glad i dig. Kram kram

Karin - Mina Rum sa...

Kul att du vill vara med och tävla hos mig.
Gillar verkligen ditt inlägg. Varför ska vi alltid hålla på och nojja över saker som egentligen inte betyder så mycket?
Ha det bra. Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Visst ojjar man sig hela tiden om något. Är väl mest vikten här också, men det är ju så svårt att göra något åt det.....
kram Ullis

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag har varit så stolt över mig sjäkv och min kropp när jag varit gravid men numera ojjas det mest över vikten...
Ha en finfin kväll!
Kram/LenaS