måndag 4 oktober 2010

Födelsedag….bland annat

Nädå, jag fyller inte år det har däremot min dotter gjort i dag, 23 år, älskade barn. Det är inte klokt så fort dom växer upp, det tänker jag varje gång nåt av mina barn fyller år. Man blir riktigt nostalgisk. Vi har varit nere och firat henne i dag med present och middag ute på lokal minsann, det blev mycket trevligt.

 

Höst är det ute också och jag har varit duktig och höststädat trädgården och pyntat altanen lite.

Bloggbilder 201

En kruka med ljung, prydnadskål och nån annan växt som jag inte vet vad den heter men den känns som  om den är torkad;) bra beskrivning eller hur.

Bloggbilder 202

Min ljugarbänk har fått flytta upp på altanen, med ett gammalt fönster, en lykta och lite ljung i en sillhink blev det ganska bra. Det behövs lite mer utfyllnad på bänken innan jag är nöjd men det är en början i alla fall. En rostig hästsko och en gammal rostig isskrapa har också fått flytta dit. Jag kanske får gå på upptäcktsfärd i uthusen och se om jag kan hitta något annat att pynta med. Jag kan ju inte ta in några snygga rostiga grejor så då får dom väl bo på altanen. Jag tyckeratt min bänk har blivit så fint väderbiten och grå efter att ha stått ute några år. Helst skulle jag flytta in den men då skulle sambon opponera sig för mycket. Han har mycket bestämda ideer om vad som hör hemma ute och inne. Märkligt eller hur:)

Bloggbilder 199

En krans har jag knåpat ihop av något grönt som jag köpte på blomsterhandeln och en sak är säker, jag kan lite grann om ganska mycket men någon “kransbindare” är jag inte. När man läser beskrivningar så står det att “det är sååå lätt, bara att binda fast små buketter som tänker stommen”. Jo, jag tackar jag! Så himla lätt är det inte, dom små j-a buketterna far åt alla håll, jag binder över blad så att det ser ut som attan och hela kransen blir sned och spretig. Men den har personlighet..haha.

 

Ha en bra måndag alla glada

9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller med dig så lätt är det inte alls att få till en krans.
Bänken är jätte fint patinerad snyggt med fönstret och lyktan, välkomnande.
Gillar din höstplantering i bruna skålen.
Kramar:)

Nanna sa...

Underbara pyssel du gjort! Den silvriga växten som känns lite torkad heter Silvergirlang :) Har den i mina krukor med. Du hittar lite mer inspiration på min blogg där jag visar hur jag planterat mina höstväxter :)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad fint du har gjort och vad fiffigt du fixade till bänken.
Här är det en trist och regnig höstdag men med tanke på förra veckans alla fina dagar så ska man ju alls inte klaga.
Jag har kännt mig lite off ett tag men det är säkert övergående, det brukar det vara. Iblansd har man ju mer och mindre funderingar över livet, fniss.
Hoppas att du har det bra. Kram till dig.

Nanna sa...

Tack för din kommentar! Vad glad jag blir :D :D :D Ser framemot mer pyssel från dig!

Ingrid sa...

Så fint du gjort på bänken!! Du har öga för sånt där pyssligt och vackert.

White cotton grass sa...

Vad kul att du gillade mitt blomarrangemang! :D

Dina arrangemang är jättefina! Ljugarbänken är en favorit.

kram
helena

Unknown sa...

Grattis i efterskott till dottern!♥
Och tack så mycket för att du vill vara med på mitt lilla lotteri ;
Kul att du ramlade inn, så fann jag dig!
Åh du vilken fin krans du har gjort!♥ Jättefin var den .)Bänken blev så vacker den med♥
Jag har dragning lite senare i kväll ;)
Jag la till mig♥ ska bli mysigt att följa dig ;)
Njut av helgen och vacra höstdagar ;)
Kramis Anki

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint och mysigt du har gjort vid bänken.
Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

Therese sa...

Hi hi vi får ta varandra i hand, jag är jätte ofta här å smyger ska du veta, fast ruggit dålig på kommentera... Men får massor av inspiration här, så jag fortsätter att smyga omkring, bara så du vet ;-) KRAM <3