lördag 19 februari 2011

För 15 år sedan

syskon

kunde det se ut så här, storasyster och lillebror. Det var kärlek vid första ögonkastet, det var väl inte alltid lika roligt att ha en krävande liten människa i huset men trots att hon varit familjens kelgris i 9 år blev det aldrig någon svartsjuka dem emellan.

 

Ofta kunde man se henne ute på gården med en liten prins i släptåg, till att börja med i vagn och skrinda men sedan kom han larvande efter på egna ben.

 

Nu blir det hon som får sitta i hans knä, lillebror har nämligen blivit så stor att storasyster inte ens når upp till hans axel. Pojkar växer så fort så fort, till och med pappa börjar se liten ut i jämförelse.

 

15 år gick förfärligt fort.

13 kommentarer:

Black Iris sa...

Jag får stå på tå men kommer ändå inte upp när jag ska få en kram av sonen.
Hej, förresten, hittade hit till dig via Essemia..

Maidi

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja vad hände med tiden? Jag har samma tankar när jag ser på våra barn.
Även om det var intensivt med 4 barn så saknar jag ibland den tiden när de var små...

Kram Viveka

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej hej! Jag håller verkligen med dig. Tiden går fruktansvärt fort och det gäller att ta till vara på tiden. Något jag tydligen inte lyckas med just nu...Men jag har ambitioner om att allt snart ska ordna sig till det bästa,fniss...
Hoppas att du har det bra. Stor kram till dig goa vän <3

Hemma hos Bröderna Bus sa...

ps... 2busar.blogspot.com det är mitt nya place...men det gamla är såklart kvar. Kram

Monika sa...

Hej!

Ja ibland undrar man vart tiden tar vägen. Man tycker att det var alldeles nyss. Och så, när man räknar efter, så har det gått flera år.

Och en sak är jag alldeles säker på. Och det är att ju äldre man blir, desto snabbare går tiden ;o)

Alla de mina har växt förbi mej, hahaha, i alla fall på höjden, utom mina två barnbarn. Men dom växer så det knakar så det lär väl inte dröja länge förrän dom också är längre än mej.

Här känns det lite sorgligt idag. Två personer omkom i en bilolycka alldeles i närheten igår eftermiddag.

Ha det så gott!

Kram

Monika

Nanna sa...

det är 8 år mellan mig och min bror och jag är 1.78 lång och min bror är 1.95... behöver jag säga att han är längst i familjen han med :P
Men mysigt är det ändå att ha en lillebror och de kommer alltid vara just Lillebror hur stora de än blir :)

Monika sa...

Hej på dej Goa Gumman! :o)

Hur har du det?
Har snön börjat smälta bort där hos dej också. Härligt att det äntligen börjar våras lite grann iaf :o)

Må så gott!

Kraaam

Monika

Monika sa...

Hello! :o)

Saknar dej! Hoppas allt är bra där med dej!

Soliga vårkramar

Monika

Monika sa...

Kram på dej!

Monika

Monika sa...

Men gumman! Vad jobbigt! Hoppas allt löser sig! Skriva gärna till min mejl om du känner för det.

Sänder massor av varma och stora styrkekramar.

Monika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej hej! tittar in och önskar dig en trevlig helg. Kram

Monika sa...

Hallåj Där! :o)

Tack för besöket! Alltid jätteskoj att se dej!

Hoppas allt är finemang där med dej!

Stora vårkramen

Monika

Monika sa...

Hello vännen :o)

Låter som ni haft en toppenhelg där hos er också! Så härligt! :o)

Vår har varit ungefär som du beskrev din. Och så hann vi med att gå på bio ett helt gäng också. Hahahah! Vi var sju stycken. Och hade hela biosalongen för oss själva. Ganska häftigt faktiskt :o)

Vi såg "Hur många lingon finns det i världen". Jättebra!Både rolig och oerhört sorglig. Make up var egentligen överflödig för min del. Fanns inget kvar av den efter filmen. Tårarna rinner både då jag skrattar och gråter. Helt klart en mycket sevärd film.

Må så gott!

Kram

Monika