onsdag 2 februari 2011

En helt vanlig dag

Bloggbilder 212

Så här kan det se ut en helt vanlig promenad-dag hos mig. Solen skiner men tyvärr inte på mig eftersom den inte orkar upp tillräckligt långt ännu.

Bloggbilder 214

Men det gör inte så mycket när omgivningen är så fin, mjuk härlig snö överallt. Jag fick nästan lust att slänga mig i en driva och göra snöänglar. Men jag motstod frestelsen eftersom jag helt säkert hade varit tvungen att ringa hem sedan och be någon komma och plocka upp mig ur snön. Alldeles för förnedrande:)

 

Tyvärr är det alldeles för sällan jag kan gå ut på promenader nu på grund av mitt bråkande knä. Jag behövde två dagars vila efter att ha gått en kilometer! Doktorns stränga order om att inte överbelasta och minnet av den hemska inflammationen och värken gör att det är lättare att hålla sig i skinnet. Men på måndag bär det iväg till magnetröntgen för att få veta varför knät bråkar så.

 

Annars händer just ingenting här hemma, jag är så trött jämt så jag orkar knappt hålla hemmet i bo-bart skick. Jag väntar på våren och ljuset.

10 kommentarer:

Monika sa...

Hej vännen!

Vilka vackra vintriga bilder. Ser inte helt olikt ut som det gör här.

Jobbigt med ett bråkande knä! Hoppas det löser sig för dej.Det där med värk tar verkligen på krafterna.

Har du kollat så du inte har järnbrist? Då blir man ju så vansinnigt trött.

Hihihi, det där med snöänglar är faktiskt ganska kul. Men numera behöver man ju bärgning alltså. Förr gick vi alltid ut och gjorde snöänglar på julaftons morgon. Men nu är det några år sedan sist.

Hoppas du blir piggare snart. Vårsolen gör nog snart sitt! Hoppas på det i alla fall!

Må gå gott nu!

Kram

Monika

Stina sa...

Det ser väldigt mysigt ut.:-) Kram Stina

Ett Vitare Hem sa...

Vad tråkigt att du har ditt kvä som begränsar dig vet hur det är att leva med smärta, bilderna är så fina!
Ha en underbar helg!
Kram/Lena

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka fina vinterbilder!! Tänk vilken skillnad vi har i vårt land - här börjar all snö att smälta rejält just nu!

Önskar dig en fin lördag!

Kram Jes

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Man får passa på att njuta av all sol man kan nu.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Passa på att gå in och anmäl dig!

De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

eller kanske Följa varann på bloglovin?
Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

Monika sa...

Japp! Precis lika fina den här gången dina bilder! :o)

Har ni också svinkallt idag? Vi startade dagen med -37 här hos oss. Nästan så man får lust att emigrera. Vad säger du? Hänger du med till Toscana eller nåt sånt! ;o)

Ha en underbar "Alla Hjärtans" min vän!

Kram

Monika

Monika sa...

Hihihi, vi far i morgon! ;o)

För då skulle det visst bli -40 här enl väderprognosen!

Jag har ju en dröm om att resa dit. Och min gubbe han lämnar inte landet frivilligt. Så om jag någon gång ska resa till Toscana så måste det bli i sällskap med någon annan än honom. Så varför inte! :o) Hihihihi! Vi börjar spara va??!! :o)

Annars är jag inte så där värstans mycket för att resa faktiskt. Har varit på några utlandsresor för några år sedan och tycker att jag "gjort" det nu.

Eller om vi säger så här. Det är inte så ofta som jag längtar bort över huvud taget :o) Några timmar eller högst en par dagar. Hihihi, sen längtar jag hem igen.

Nu har jag nog surrat din blogg tillräckligt full för idag! :o)

Trevlig kväll!

Kram

Monika

Unknown sa...

Dina promenadvägar är ju de vackraste vackra ~~~ När jag ser såna här bilder, så undrar jag varför i hela fridens dar jag inte bara flyttar härifrån...! ;*)

Bra att Du lyder doktorns råd och tar det lugnt, så att Du inte får onödig värk i Ditt knä...för att ha ont, tar verkligen på krafterna.

Jag tappar bort Dej här periodvis i sfären, men nu så, ska jag försöka att inte ;*)

Kram från Eva

Monika sa...

Hallåj där i kylan!

Kul att du vill vara med i min utlottning!

Ja, här håller också det kalla i sig! Dagen idag startade med en temp på "sköna" -35!

Hoppas vi får en rekordbra sommar efter den här rekordkalla vintern :o)

Ha det så gott och trevlig helg på dej!

Kramelikram

Monika