fredag 18 februari 2011

Vårkänslor…någon?

Bloggbilder 219

Njaaääe, dessa bilder kanske inte framkallar några vårkänslor hos den vanliga bloggläsaren direkt. MEN….om man vet att dessa bilder är tagna klockan 16.28 och att för bara en månad sedan var det kolsvart ute vid den tiden. DÅ……kanske….

Bloggbilder 217

….vårkänslorna vaknar lite. I alla fall får man ett hopp om att våren är på väg när solen vaknar allt tidigare och hoppar i säng allt senare. Det är skönt att kunna se handen framför sig när man går ut på morgonen. SÅ….trots att termometern talar om för mig att det varit –33,3 grader i natt och bilen är så seg att man får ta i med våld för att få den dit man vill så känns det……lite…..lite vårlikt ändå.

 

Om bara två månader kommer snön att vara nästan borta och det trevliga arbetet med att mota tillbaka all sten från gräsmattan till grusvägen tar vid. Eller trevligt och trevligt men ändå, det är bättre än att kava om kring i meterdjup snö och frysa häcken av sig:)

6 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Brr vad kallt.
Ju det finns lite, lite vårkänsla genom just ljuset som du skrev samt att fåglarna har börjat att kvittra lite mer.
Ha det gott:)

sylvia sa...

hei.
ja vi har fått 50cm snø de siste døgn, så her er det full vinter, men som du sier den er snart forbi.
ønsker deg en fin helg,
klem fra sylvia

Monika sa...

Håller med!

Idag kom det första säkra vårtecket här hos mej! :o) Hihihi! Kände att nu får det attans säkert vara nog med deppiga tankar över kylan som aldrig vill ge med sig.

Så jag tog fram min almanacka och började lägga upp "storslagna" planer för sommaren :o)

HA! Som att jag nu kommer hålla mej till dem! Men, vadå! Det är ändå lika skoj att tänka och planera vad man vill och har lust att göra!:o)

Biljetter till Diggiloo har jag ju redan köpt..... så någon liten "plan" är ju redan i lås. Så att säga! :o)

Ha nu en riktigt go och glad helg!

Kram

Monika

Annika Christensen sa...

Absolut vintergäcken är i knopp här.
Ha det gott och håll ut

Monika sa...

Öppna ditt fönster....
Ställ det på glänt!
Vinden du känner,
är kramen jag sänt!


(¯`'•.¸//(*_*)\\¸.•'´¯)

Kram på dej!

Monika

Monika sa...

Öppna ditt fönster....
Ställ det på glänt!
Vinden du känner,
är kramen jag sänt!


(¯`'•.¸//(*_*)\\¸.•'´¯)

Kram på dej!

Monika