lördag 15 november 2008

LÖRDAG + STÖKUTMANING

Nu är det lördag...igen känns det som, veckorna rusar iväg och jag virkar fortfarande så att garnet glöder. Dessutom har jag massor av pysselidéer, faktiskt så många att det stockar sig i huvudet. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till allt jag vill.
Så emellanåt måste man blogga lite och surfa lite och kollar runt på bloggar lite.
~~~~
Det ruskiga är att varje gång jag går ner till min lilla pysselhörna/syrum så hittar jag en massa halvfärdiga saker som också ropar på uppmärksamhet. Då gäller det att stänga öronen och jobba på med det jag just tänkte på. Annars kanske jag glömmer bort det.
~~~~
I morse kom jag på att jag längtar väldigt till första advent när jag får börja ta fram lite tomtar och adventsstjärnan och börja pynta här hemma. Den här tomten köpte jag ett år när jag gick keramikkurs och den tomten får stå framme hela året men det är bara under julen som han får ha en mer framträdande plats. Annars står han ovanpå mitt hörnskåp i vardagsrummet.
Bilden blev väldigt suddig trots att jag pallat upp kameran på ett bord men det är ju så dåligt ljus nu när det är grått ute också.
~~~~Här i skåpet står resten av tomtegänget och väntar på sin tur. Den här bilden är inte mycket att hurra över heller för här var så mörkt att jag var tvungen att rikta en extralampa så det ser ut som om det är strålande sol. Men det är bara strålande läslampa:)
~~~~
Inför nästa bild behövs en varning.
OBS!! Mycket stökig bild OBS!!
~~~~
Jag har nämligen antagit Petra C´s stökutmaning
~~~~


Det här är den sorgliga sanningen om vår datahörna. Här samlas all möjlig bråte som jag tycker att jag behöver när jag bloggar eller sköter bokföringen.
Jag skulle vilja piffa till den lite men får absolut inga idéer alls när jag titta på eländet.
När jag ser andras fina hörnor brukar jag anta en lätt grön nyans, varför får ni räkna ut själva.
Om nån känner sig manad ge mig gärna några tips om hur man piffar till eländet.
~~~~
Ja det var en liten titt in i min helt ostylade värld och ni har tur att jag inte visar skrivbordet för där ser det ut som om en bomb har smällt.
Men jag vill ju inte att mina bloggvänner ska behöva tillbringa kvällen på akuten med allvarliga chockskador:)
~~~~
Ha nu en riktigt skön helg och kolla gärna in mitt inlägg om
att byta julkort
Jag har fått en hel hög med svar men jag vill gärna ha fler.
~~~~~
STÖRSTA KRAMEN TILL ER MINA
BLOGGVÄNNER
(som alla finns på riktigt, så det så)

15 kommentarer:

Anneli sa...

Åh - jag är fortfarande charmig på mitt lilla vis med vissa skavanker här och var, som alla får med åren...men det får man ta...
Just nu är mitt Hobbybord fullt med dator penner, skissblock, penslar ja jag vet inte vad - så det blir...
Kramar/Annelie

♥ Fyra årstider sa...

JAg har massor jag vill göra här hemma...men man vill bara få mysa också.
Kram Lotta

Vero sa...

Kallar du det där stök? Haha... då har du inte sett hur det ser ut hos mig... Skulle inte ens våga visa.

Ha en bra kväll!

Du verkar ha bättre tur med julkorten än vad jag har...

AnCa sa...

Kan du inte skicka över lite av din pysseliver till mig??? Vill så mycket men kommer inte i gång här.

Vet inte om jag vågar visa mitt stök här hemma, då skrämmer jag väl iväg alla mina bloggläsare;)

Ska läsa på vad det där med julkorten innebär, jag kanske hakar på...

Ha en go' å gla' lördag!!! // AnCa

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kul att du vill vara med. Ha ha , jag var inne hos dig när du var hos mig...tokigt va?. Hoppas att du har en riktigt bra helg. Här har det ramlat ner över 1,5 dm snö idag... :o)Kram från mig

Lallis - liv och leverne sa...

Äh, vännen; vem har inte en sådan hörna;) Jag har! Absolut!
Kram Lallis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

ps....du skulle se min datahörna...inte kul...:o( men den fungerar ändå...kram

Stina sa...

Oj, vad många små tomtar. :-)
Hoppas att du får en bra kväll. Kramis

StrandviksVillan sa...

VAAAA??? Tycker du att den datahörnan är stökig?? Då skulle du se hur det ser ut där jag sitter! Jag slår lätt er alla med att visa stökbilder, haha! Fast jag vet inte om jag vill...
Kramis! Anki

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker verkligen inte att det var så stökigt i din hörna. Du skulle se mitt arbetsrum i källaren, nej förresten det skulle jag aldrig visa. Har varit borta sedan i går så i kväll myser jag med att läsa bloggar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Viveka i Bläckhornet sa...

Åh hej vännen!

Tack snälla för de rara orden.
Jag skrev ut en text på datorn,kalkerade den"lätt" på tyget och skrev sedan med textil penna.
Inte svårt men pillrigt.

Kramar till dig

Viveka

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej.
skåpet med dom väntande tomtarna såg riktigt mysigt ut. Och har också en tomte som står framme jämnt. Det var väl inte så falligt i den hörnan, men det finns säkert folk med bättre ider en mig.
Ha en fortsatt trevlig söndag.

Anneli sa...

Omflyttning av möbler brukar ske här oxå till de andras förtret - i allafal The Man's - En gång hade jag bytt sovrum, då visste han inte riktigt vart han skulle ta vägen när han kom hem efter natt skifft...
Barnen däremot tycker det är kul och möblerar om då och då i sina rum, även grabbisarna (ibland)....
Kramis, ha en bra söndag/Annelie

~ Eva ~ sa...

Godmorgon vännen, så du var också vaken mitt i natten, lika mej :-)
La mej och sov en stund sen, men vandrade ut vid fyra-tiden med hundarna ~~~ en av dom var lite krasslig i magen, så då fick alla gå ut eftersom dom vaknade :-)

Hihi, jaadu, snabbvirkning, det är nog en grej som blir likadan för mej, som för dej *fniss*

Min datavrå fick ett riktigt lyft igår...!
Det borrades upp en bred hylla ovanför det gamla skrivbordet, och jag är bara så himla nöjd nu ~~~~försöker att hålla ordning, men som du ser på bilden, garnystan på skrivarbetsplatsen också :-)

Kramen från Eva

Unknown sa...

Nämen snälla nån .. det SKA väl va stökigt i arbetshörnan .. annars ser det ju inte ut som att man jobbar!
Själv ser det för jäkligt ut på skrivbordet här, ditt är rena uställningen vet du. Inte alls stökigt.

Min syhörna är numera otroligt välstädad - men sen har jag inte sytt på länge heller så det är bara därför!

Kram på dig,
Malin