torsdag 14 oktober 2010

Första snön

I går kväll föll den första snön och i morse såg altanen ut så här

Bloggbilder 205

Bloggbilder 208

Frånsett att det är kallt och blåsigt och halt och eländigt ute så blev det ganska fint med min vitpudrade plantering. Trots att jag är född här uppe i norr så gillar jag inte snö och vinter, det känns bara jobbigt. Men man får väl göra det bästa av eländet och börja planera inför julen snart:)  Jag behöver i alla fall inte skotta snö, det gör svärfar med traktorn tack och lov.

Bloggbilder 204

Förra veckan när jag var i Lycksele gjorde jag ett fynd på Jysk, tvålpump och tandborstmugg för 50 kr. Men det är inte min tandborste som bor där, jag har diskmedel och diskborsten där i stället. Det blev så fint och prydligt så. Dessutom köpte jag två fleecefiltar för 13 kr styck, vita och fina.

 

Nu ska jag sätta mig och mysa med en kopp te och tända ljus. 

Ha en bra dag, med eller utan snö.

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Nej, jag gillar inte heller snö och vinter. Men det är bara att bita ihop;) April är ju i alla fall en härlig månad... Ja, och december... Men resten av vintern kan jag hoppa över. Fina bilder ändå!

Kramis Lisa

Ingrid sa...

Ja, nu har vi fått en glimt av den. Den kallaste vintern i mannaminne. Istid verkar förutspås. Alltså är det bara att gilla läget :) Tända ljus är en god idé. Jag köpte ett Jesus-ljus på nya inredningsbutiken Ingmar igår. Jag har länge velat ha ett sådant där kitschigt ljus i glasburk med bokmärkesjesus utanpå. Blir finfint i vinter ;)

Kram!
/ Ingrid

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj redan snö hemma hos dig.
du får väl börja tänka på julen som du skrev för att klara av vintern.
Mycket ljus att tända är heller inte så dumt.
Snyggt med nya prylar till köket.
Kramar:)

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig att snön klarar jag mig utan. Hoppas att det dröjer innan vi har den här. Snygga saker du har hittat.
Ha en bra vecka!
kram Ullis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men har ni fått snö! Ja, det hotade med det, men jag har inte sett någon snö här ännu... Hoppas det dröjer!
Kram
Marie