tisdag 12 oktober 2010

Sommar och teater

Nu när det är höst och kallt och blåsigt vill jag bara tänka på sommaren. När jag gick igenom kameran hittade jag den här bilden

Det susar i säven

Det är mitt härliga barnbarn T som läser programmet medan vi står i kö till föreställningen “Det susar i säven” på Nordanå i Skellefteå.

Det här var veckan före midsommar och dagarna före hade det regnat och varit lite ruggigt men när vi kom till Skellefteå var vädret kanonfint och vi fick oss en helkväll. Föreställningen var verkligen proffsig och härlig, den passade alla från 5 till 105 och vi njöt verkligen av både vädret och det proffsiga framförandet av både yrkesskådisar och amatörer. Vårt sällskap bestod av mig 50+, min vän B 60+ , A 14 och T5 och vi hade alla lika roligt.

 

Lite extra speciellt var det förstås att min skrivarvän I hade flera roller i uppsättningen och det var så härligt att se henne köra på för fullt. Man kan väl säga att hennes kondis säkert blev en hel del förbättrad under sommaren:)

 

Ett extra plus var att vi hade bokat boende på stiftsgården så vi sov som prinsar och prinsessor därefter intog vi en härlig frukost och sedan gjorde vi stan osäker. En helt underbar minisemester som laddade batterierna och höjde livskvaliten ett snäpp. Detta kommer vi helt säkert att göra om till sommaren igen.

3 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Det verkar varit en riktigt härlig kombination av teater besökare och mysigt boende.
Kram:)

Ingrid sa...

Joho du... Hrm... Bra att du hade trevligt... Host! :)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Mysigt!!! Det blev nog ett fint minne som man kan plocka fram en tråkig dag :O)
Hoppas att du har det bra. Din kommentar hos mig slog mitt i prick när du skrev att jag inte skulle glömma att andas.Just nu så känns det som om jag håller andan...Men saker brukar alltid ordna sig. :O)
Hoppas att iaf du har det bra.Kram