söndag 24 oktober 2010

Så fin

Bloggbilder 210

Nu sitter den på min köksvägg och är såå fin, tallrikshyllan som käre sambo snickrade till mig i december –09 men som inte kommit upp förrän nu. Anledningen till det är att först skulle jag måla den och det gick väl sådär, inte fort alltså, dessutom skulle vi ju fixa köket i somras så jag tyckte inte att det var någon ide att stressa;) Tyvärr blev det en massa annat i stället så köket får vara som det är ett år till och till slut målade jag färdigt och gullade lite så att den kom upp.

Designen är vår egen, det går till ungefär så här: Jag talar om vad jag vill ha och visar en massa bilder, sedan får han ungefärliga mått och jag talar om vad jag inte vill ha. Sedan hummar jag och viftar med händerna i luften lite. Då går han ut i sin snickarbo och gör en ritning som han visar och jag får ändra eller godkänna och vips så har jag en hylla;)

Varje morgon tittar jag på min hylla och ler och känner mig lycklig, flyttar omkring lite saker och funderar på vad som gör sig bäst. Det enda som fattas nu är små porslinsknoppar på ribban nertill så att jag kan hänga upp lite fina saker. Helst vill jag ha såna där gamla porslinsisolatorer som man hade förr till elstängsel men det går bra med vanliga vita porslinsknoppar också.

Så om nån vet var man hittar sådana små söta saker så säg till:)

7 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken fin hylla. Ja, nog är det bra med snickarkunniga gubbar. Min är också sån, bara det att jag får fjäska lite längre än du verkar behöva, haha.

Här bakas inte för ofta numera. Har blivit dålig på det också. Men det luktar ju så gott när man väl gjort det.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fin hylla din *gubbe* har snickrat. Härligt när gubbarna är händiga och vill fixa fint till frugan.
Blir snyggt med vanliga porslinsknoppar där.
Ha det gott;)

Ingrid sa...

Men åååå så fin hylla! Vad duktig din karl är! Och vilken tjusig designer du är ;) Blir jättefint med knopparna. Jag vet att Ikea har en slags porslinsknopp i den stil du efterfrågar. Vi köpte sådana till badrumsskåpet i stugan. Fast de är ganska stora. Annars kan man hitta söta knoppar på Indiska också. Båda affärerna finns väl i Gunnarn? ;)

Och du, fiiiiina tallrikar och grejer du har på/i hyllan!!!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

En jättefin hylla. Kanske man kan lägga in en beställning, skojar bara, fniss.
Hoppas att du har det bra. Jag lyser med min tillvaro som du nog redan märkt men jag ska absolut ta mig i kragen sen...Det är lite mkt nu, kanske jag fått nån kris. Kan man få det???(garv)Må så gott tills vis hörs igen <3

Therese sa...

Hyllan är verkligen fin! Kram <3

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken jättefin hylla. Ibland är det väl bra att det tar tid för då njuter man kanske lite extra när det väl kommer upp. Hoppas att du hittar dina knoppar.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Ullis

Monika sa...

Hej på dej! :o)

Nu är det länge sedan! Flera månader! Jätteskoj att titta in till dej igen :o)

Vilken fin hylla! Det är en klämming gubbe du har! Min han tar inte frivilligt i en såg kan jag säga ;o) Han är bra på andra saker. Men att bygga och göra saker till hemmet är inte hans grej ;o)

Han tycker jag "behöver" alldeles FÖR mycket saker ;o) Och nu när han inte ser vad jag skriver, så kan jag ju villigt erkänna att han har rätt :oD

Jag har fortfarande det vackra kortet framme som jag fick av dej. Det är sååå vackert!

Hoppas allt är gott och bra där med dej!

Mys och må så gott!

Kram

Monika