tisdag 21 december 2010

Dan före dan före dan…

…före dopparedan….eller nåt ditåt.

IMG_1045

Har ni köpt alla julklappar, bakat alla kakor och städat alla skåp?

 

Själv har jag ju liksom lagt julhetsen på hyllan eftersom mina kloka barn en gång sa till mig att jag blev så otrevlig före jul. Jag försökte ju hinna vara den perfekta bullmamman, pysselmamman och dessutom jobba heltid. Nu för tiden är jag hemma på heltid men hetsar ändå inte upp mig före jul, det bakas lite bullar och mjukt tunnbröd och rullas lite köttbullar. Det städas som till en vanlig helg förutom att julgardinerna kommer upp men i övrigt får julen komma i lugn och ro. Det blir mycket roligare så.

 

Jag har i alla fall varit till Lycksele och handlat julmaten. Vad hände då? Jo, jag tog sambons jobbarbil eftersom jag inte riktigt litar på saaben eftersom den behagade haverera sist vi gjorde en längre utflykt. Hans bil brukar funka i alla väder och den gjorde den väl nu också till största delen men….vindrutetorkarna lade av. Jag trodde att det var säkringen men  efter att ha flörtat med en servicekille och fått hjälp med att kolla så insåg jag att det var något större fel. Och naturligtvis började det snöa som attan, stora blöta snöflingor föll på min framruta och gjorde sikten betänkligt dålig. Jag så omgivningen som skuggor och det är inte riktigt roligt att köra i stadstrafik så där lite på känn. Särskilt inte när Västerbottens alla bildrullar har letat sig ut.

 

Synd att alla andra är trafik-idioter utom jag :D

 

Men hur som helst blev dagen mycket trevlig med fika och trevlig samvaro med min älsklingsmoster och sedan lika trevlig samvaro och middag med min kära dotter. Trött och nöjd och åtskilliga slantar fattigare åkte jag hem i decembermörkret och kände hur julglädjen slog ut i bröstet som en julros.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt att julstämning slog ut som en julros och att färden hem gick bra.
Önskar dig en fröjdefull JUL.
Kramar:)

Ullis/Leva på landet sa...

Jag gör likadant och tar det lugnt. Blev också så där otrevlig förut;)
Önskar dig en riktigt ♥GOD JUL♥!
Kram Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej hej!!!
Länge sen jag hörde av mig nu. Hoppas att ni har det bra. Ville bara önska dig en riktigt God Jul. Kram kram så länge.