fredag 24 december 2010

Dan före dan

God jul

Det är natten före julafton och jag sitter som vanligt vaken långt efter att resten av familjen somnat.

 

Jag älskar att sitta vaken och njuta av lugnet före stormen, det är nu jag känner julfriden och den riktiga julstämningen. Granen och julstjärnorna sprider ett milt ljus och jag tar mig en skinkmacka och ett glas julmust.

Ute är det kallt och magiskt, snön glimmar i månskenet och träden är vita av snö och frost. I skogskanten är det något som rör sig, kanske är det en liten tomte eller kanske räven som jagar. Jag känner mig lycklig över min stora kärleksfulla familj, över att jag har ett varmt hus att bo i och mat för dagen. Att jag får se barn och barnbarn förväntansfullt öppna julklappar som ges med omtanke. Livet är just nu så bra det kan bli.

 

God Jul

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Jag var också vaken länge inatt. Känner som du. Ha en fin jul!

Kramis Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Tittar in för att
önska dig ett ☆。*。☆。
★。\|/。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR. Kram Ullis♥ ♥ ♥

Monika sa...

Hej kära vän :o)

Nu gör jag något som jag aldrig brukar göra. Jag ligger i sängen med datorn "guppande" på magen och bloggar. :o)

Det är visst enda sättet, OM det ska bli några bloggbesök för mej. Alltså i liggande, hängande eller halvsovande läge ;o)

Även fast julen nu är förbi så känns det jättekul att titta in till dej och läsa ditt vackra inlägg. Så underbart fint du beskriver det. Vi har verkligen så mycket att vara tacksamma över.

Hoppas du fått en bra start på det nya året. Ser fram emot att fortsätta följa din blogg och dina underbara texter.

Må så gott!

Kram

Monika