torsdag 15 september 2011

Nu sitter jag här

och kan inte annat, jag väntar på att maten ska bli klar så att jag kan slänga in nästa rätt i ugnen. Man borde kanske ha lite bättre framförhållning men jag är tidsoptimist så jag gör allt i sista sekunden.

b10scripts015[1]

Tidigt i morgon åker jag till Umeå och universitetet för att börja fortsättningskursen i Skapande Svenska. Jag är som vanligt totalt överrumplad av att det redan är dags. Känner mig lite oförberedd men det ska nog gå. Idéer till vad jag ska skriva har jag det gäller bara att kunna presentera det så att det låter bra. Jag tycker inte om att prata inför folk även om det inte är så många. Pulsen rusar och jag blir andfådd bara av att öppna munnen.

 

Vi ska ha tänkt över vad vi vill fördjupa oss i för man ska ju skriva en uppsats också, håhåjaja. Inte har jag en aning om vad jag vill vet, jo förresten,  jag vill veta allt.

Hur man skriver en bästsäljare

Hur man får den utgiven

Vad man ska tänka på när man skriver sitt följebrev

Och så vidare och så vidare. Jag har hundra frågor men jag antar att man måste begränsa sig och inrikta sig på något enstaka ämne och där blir det svårt.

 

I dag har vi varit på det lilla lasarettet och där stod läkarvetenskapen som vanligt frågande. Jag undrar vad dom lär sig på den där långa dyra utbildningen egentligen. Hur man sätter upp ett lagom frågande ansikte kanske.

Nåja, läkarvetenskapen pratade ihop sig med ett gäng andra och i morgon ligger det förhoppningsvis ett recept och väntar med en medicin som gör under.

 

När jag ändå åker till Umeå ska jag passa på att köpa en tröja eller nåt för i dag fick jag presentkort på 300 kronor att lösas in i en känd butikskedja. Dom presentkorten har jag tjänat på att svara på frågor om allt mellan himmel och jord. Lättförtjänta pengar alltså. Till veckan kommer nog mina trisslotter och har jag riktig tur så skrapar jag fram en massa pengar på dom också. Då kan man snacka om riktigt lättförtjänta pengar, haha.

 

Nu ska jag gå och rädda köttfärslimpan ur ugnen innan den brinner.

2 kommentarer:

Monika sa...

Hej Du glada! :o)

Så intressant det låter! Du måste berätta mer sen eftersom tiden går och du får svar på dina frågor.

Vi har en hel del gemensamt du och jag. Det står då helt klart :o)

Jag formligen hatar att behöva prata inför publik. Du skulle bara veta en gång när jag utan att vara förberedd och utan att ens veta om att jag skulle göra det, blev tvungen att tala inför ca 80 pers. Dessutom stack dom en mikrofon under näsan på mej. Du skulle hört hur jag flåsade och suckade. Det dånade ut i högtalarna! Så här i efterhand kan jag ju tycka att det var rätt komiskt. Men DÅ! DÅ var det en nära döden upplevelse! HAHAHAHA! Du gode värld! Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det!

Hoppas du hittar något fint. Det är du så mycket värd.

Ha det bäst!

Kram

Monika

Black Iris sa...

Det var många kluriga funderingar här hos dig idag..
Hoppas i alla fall att köttfärslimpan klarade sig bra.

Kram Maidi