tisdag 30 augusti 2011

När fantasin springer före

Jag håller precis på att hämta mig efter en hård helg, Dotterns gamla lägenhet skulle städas ur och det blir ju lite mer än man är van. Visserligen gjorde hon det mesta och jag kollade att ALLA skrymslen och prång blev torkade. Slitet belönades med ett GODKÄNT, tack och lov. Nu gäller det bara att hämta sig, hela kroppen värker men värst är det, naturligtvis, med nacken. I morse gungade hela världen och jag mådde mycket illa men jag vet ju att det går över med hjälp av vila.

Dottern bucklade till sin Väns hjärta lite vilket var lite synd men det är tyvärr sådant som händer ibland. Hon är en mycket vänkär människa som gärna utökar sin vänkrets av både manligt och kvinnligt slag och väntar sig att alla ska vara på samma våglängd som hon. Men ibland händer det att någons fantasi springer före och stakar ut en framtid hon inte har känslor för. Då blir det besvärligt och kan leda till gråt och tandagnisslan. Men som den genomärliga människa hon är så tycker hon att det är bättre att vara rak och säga ifrån direkt. Det går förmodligen över snabbt eftersom de ju egentligen inte hade någon relation i vanlig mening utan bara hade umgåtts över internet. Kalla mig gammalmodig men jag tror mer på relationer som växer fram ur ett riktigt live-umgänge.

Vännen var i alla fall mycket trevlig och rar och vi fick intrycket att han har en mycket fin familj så jag hoppas att de kan fortsätta vara vänner i alla fall.

Nu blir det lite mera vila innan 15-åringen ska hämtas vid bussen och middagen ska lagas. Livet går vidare i raketfart och snart är det jul :P

4 kommentarer:

Monika sa...

Hallojs på dej! :o)

Inte är det lätt här i livet. Ibland råkar man "trampa någon på tårna" fast man inte alls har någon mening att göra det. Hoppas vänskapen består iaf.

Hoppas du repar dej och att yra huvudet rättar till sig.

Ta det lilla lugna och var rädd gulledej!

Kram

Monika

Monika sa...

Hej Du :o)

Du har så sant! Tur man märker skillnad. Annars skulle allt bli lite väl enformigt.

Här har helgen mest inneburit en massa hostande. Som så många andra, har den här tanten har dragit på sig en ordentlig förkylning. Så nu är det "håning o varmt på fötterna som gäller" ;o)

Hoppas du får en toppenvecka!

Kram på dej!

Monika

Black Iris sa...

Visst rasar livet vidare i en rasande fart och snart hänger jag inte med..
Hoppas vänskapen inte är helt förstörd och att ditt yra huvud återhämtat sig....

Kram Maidi

Monika sa...

Hej hej! :o)

Tittar bara in och säger HEJ!

Hoppas allt är toppen där med dej!

Kram

Monika

(Hur jag skrivit i min första kommentar här! Typiskt jag att ha så bråttom att jag tappar bort orden! Du ska naturligtvis vara rädd OM gullegej!) Hihihi, Nu går Tjorvmajan hem till sig igen! ;o)