söndag 15 juni 2008


I det här inlägget ska jag visa hur min altan förändrats sen i fjol. Vänstra bilden visar en omålad och ful furualtan (let´s face it, everybody hates furu), bilden till höger ett år senare. Vit och fin och väldigt fräsch, nu återstår att se vad vi ska göra med altangolvet som är grånat men inte fult. För min del får det gärna vara som det är. Hyllan som blommorna står på gör ju ingen människa glad men jag ska göra en utgrävning och se om inte det finns något fint tyg att sätta runt den för att dölja eländet. Till nästa år hoppas jag att jag har fyndat en finare hylla.
Så här ser altanen ut utifrån och jag tycker den har blivit så fin med stolpar i engelskt rött. Huset blev mycket finare som helhet också men naturligtvis hittar jag ingen före och efter bild så här just nu. Blomlådorna har sambon snickrat för mångar år sedan till ett annat projekt som gått i graven. Tyvärr passar dom inte riktigt i hållarna men det finns ingen tid till sånt finlir nu så dom får hänga lite på trekvart. Till vintern ska jag måla lådorna vita

Här syns lite av den fina blomningen som nu nästan är över, övre bilden visar häggmispeln på baksidan som blommar intensivt men mycket kort. Jag har fotat dom finaste två buskarna av en mycket misslyckad häck:) Nedre bilden är en närbild av brudspirean som växer framför altanen, den blommar ju faktiskt lite längre och passar utmärkt till vår vita fina altan numera:)

Jaha, mer blev det inte i dag:)
Ha det bra och njut av solstunderna
städa hinner du göra när det regnar
Kramar

(Grrrrr, bilderna i det här inlägget bara bråkar och vill inte alls som jag vill, bilderna med buskarna skulle också ha legat bredvid varandra men av nån anledning så vill dom inte Grrrr:(

15 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken underbar altan ni har fått! Vilken skillnad det blir med lite färg - och vitt förstås! Ljust och fint! Förstår om du är stolt, det skulle jag också vara.

Ha en riktigt skön vecka!
Kram
Lisa

Husbilsresan sa...

Vilken härlig altan...ser ut som en sån där stor,mysig amerikansk veranda =)
Buskarna var väldigt granna också.Jag har också haft samma problem med att bilderna inte vill lägga sej som jag vill....man blir lite sur då =)
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Inspiration i vitt sa...

Ja visst blir det fint när man måla furu.
Din altan blev jätte fin.
Kram på dig /Ingela B.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken jättefin altan! Där måste vara jättehärligt att sitta sköna sommarkvällar...
Kram
Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin din altan har blivit. Det blev jättesnyggt med de röda stolparna.

Kram Ullis

carrie sa...

hejsan.. vad härligt det ser ut med altanen,,, buskarna var jättefina .. vilka fina blommor den hadde,, åå vad glad jag blev att jag fick lägga in dig i min blogg. du får gärna göra det också om du vill.. jo vi kanske kan träffas.. det skulle vara skoj. jag ska lägga ut lite blider på altanen jag har, jag har städat upp där i helgen..//carrie

RANA sa...

Otroligt fin altan. Det måste vara härligt att sitta där.

Och vilka trädgårdsbilder! Jag baxnar.

KRAM till dig,
Rana

MiaMaria sa...

Hej!

Vackert ni har det på altanen!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Ankan sa...

Vad fint du verkar ha i din trädgård! Jag tror inte heller jag sett en pion SÅ utslagen ;). Jättevacker är den i allafall! Trevlig midsommar!

carrie sa...

hejsan.. jag ösnkar dig en trevlig midsommar..///carrie

angelsusanne sa...

Hej och trevlig midsommar till dig & familjen.
Har idag fått hjälp av Maria att skura badtunnan.....synd att jag glömde kameran när hon stod i mina gummistövlar som var för stora och sog ut som en utomjording....full med gröna alger på armar,ben,ansikte till o med på glasögonen. Hon är så gullig som hjälpte mig. I morgon far hon och Danne upp till vår stuga.Vi blev portade.Vi brukar alltid fira midsommar i stugan men de ville vara där ensamna så vi blir hemma.
Hoppas att du/ni mår bra?
Stora midsommar kramar Susanne

Tingeltangel sa...

Härlig altan! Hoppas ni får många sköna dagar där.... Önskar dig en underbar midsommar!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

En sån fin och stor veranda!Måste ju var hur härligt som helst att sitta där och njuta:)
/S

Ankan sa...

Blev ju jättefint med vitmålad panel på altanen. Fin brytning med det röda. Det måste vara härligt att ha altanen klar nu och bara njuta! /trevlig helg!

angelsusanne sa...

hej och jag beklagar sorgen efter Sickan.Alltid jobbigt att bli av med ett husdjur.Lider med er.Saknar dig och ditt glada skratt.Hoppas att ni har haft en skön sommar? Hoppas vi ses snartkram