onsdag 11 juni 2008

lite barn, lite trädgård


Den här lilla raringen är just nu hos farmor och farfar för att ta det lugnt ett tag. Och i går fick hon verkligen ta det lugnt, jag var tvungen att gå på ett styrelsemöte och vi pratade innan mötet om att man fick sitta stilla och tyst när dom vuxna pratade.




Hon satt på sin stol och ritade i 2 timmar! Det är en prestation av en 4-årig dam som annars pratar hela tiden, men så fick hon också den allra största chokladmuffins till fika:)





Inspirerad av EvaAgnes gick jag ut och fotograferade min pion, den enda jag har, men jag tycker den är så fin. Den är inte så stor ännu så jag fick lägga mig på gräsmattan för att få en bra bild och just då kom sonen springande runt husknuten. Han hoppade högt när han fick se mig ligga rak lång bredvid rabatten, han trodde att jag hade svimmat tills han fick syn på kameran. Då skakade han bara på huvudet och log.






En blommande brudspirea har vi vid altanen, den är så fin men blommar tyvärr över ganska snart.

Jag hade faktiskt tänkt lägga till lite mer bilder från blommande buskar och altanen men just nu så är det så segt att spara och lägga till bilder så jag blev less. Det får bli en senare fråga, måste fixa middag nu så att vi hinner göra oss i ordning till kvällens skolavslutning.
Ha det bra
och sköt om er
Kram









10 kommentarer:

sabina sa...

Fin bilder du visar! Pionen är så härlig! Jag har en röd bondpion men den är ännu bara i knopp...

Tack för att du tror på mig! Mitt självförtroende stiger flera grader!! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Fin pion du har. Gillar dem jättemycket. Duktig den lilla damen var, sitta tyst i 2 timmar. Du får väl se till att du inte skrämmer slag på sonen så där i fortsättningen.

Ha det bra! Ullis

Mjuka sa...

Barn är väl underbara!! Härliga bilder du visar!
Kramar Malin

Tingeltangel sa...

Vilken vacker rosa pion. Jag har aldrig sett den sorten tidigare tror jag. Den var verkligen söt.

carrie sa...

hejsan! barn är härliga ,, vilka fina blommor , jo man använder inte polarid kameran så mycket nu, vet inte varför vi köpte den huvudtaget.."""ler""" jo vi har träffat din dotter, jo Min man har sina sina rötter i Gunnarn och jag han bo där ca 2 år innan vi flyttade hit. ""skrattar"" jo det är sant, sverige är litet.. , det är kanske ödet som gör att man träffs..?? man vet alldrig! får jag lägga in dig som bloggvän på min sida???///carrie

Lisas torp sa...

Vilken go liten dam du har!

Underbara bilder du visar - pionen där är ljuvlig!

Ha en skön helg!

Kram
Lisa

Eva Agnes sa...

Nej, så roligt att jag kunde inspirera dig med pionen.
Jo du, man intar allt en del lustiga ställningar för att få till bra foton...:-)
Ha nu en skön helg och hälsa det lilla duktiga barnbarnet.
Kramar Eva Agnes

Ellas Inspiration sa...

Vilka härligt somriga bilder!

Tack för dina gulliga ord om mitt lilla blomsterarrangemang!

Ha en skön lördag!

Kram Karin

Katta sa...

Det må jag då säga att det var duktigt av henne att sitta stilla och rita i två timmar. Jag har en otroligt rar och snäll fyra (snart fem-åring)men hon skulle aldrig klara det i allafall.Kul medsonen som hittade dig på marken när du fotade. Jag blev stirrad på som om jag var galen när jag stod i en park och fotade ett träd förra veckan.Man får bita ihop för konstens skull ;D Ha det bra, kram Katta

Hemma hos Klara... sa...

Vilken liten tjej du har, duktigt att sitta stilla sååå länge. Jag har också en 4 åring hemma men jag tror inte hon skulle klara av det, men man vet aldrig... dom är bra på att överraska ibland!

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Helena