tisdag 3 juni 2008

Arbetshelg

Helgen ägnades åt uteliv, ungdomarna kom hem och det är ju alltid lika roligt, här jobbar dom lite på bilen. Om ni undrar varför jag har kapat huvudet på den söta pojken så är det faktiskt med flit, jag beskar bilden innan jag satte in den här med den tanken att han kanske helst inte vill ligga ute på nätet hur som helst men hans mor känner nog igen honom (eller hur Susanne). Jag har inte frågat men jag vet att min dotter skulle bli galen om jag la ut en bild på henne, därför får ni bara se henne bakifrån:)

Dom var också så hjälpsamma och gulliga och bar ut altanmöblerna från vinterförvaringen, det har ju blåst så kallt så det har inte känts så angeläget förut.


Med hjälp av den här blå raringen och sambon så har jag fått ordning på trädgårdslandet, om ni tittar ordentligt till vänster på bilden så ser ni en tåhätta och en kepsskärm, det är min älskling det:) Han vill absolut inte vara med på bild på nätet och det gäller ju att hålla sig väl med honom så att jag kan få mer hjälp.


Så här blev det, i dom lådorna ska det växa jordgubbar, morötter och lite annat. Det illgröna i dom andra lådorna är jordgubbsplantor i tät samexistens med ogräs som jag inte hunnit rensa....suck. Eftersom jag inte direkt är nån pedant så gör det mig inte så mycket så länge ogräset inte kväver plantorna. Till nästa år ska vi göra om lite och ta bort dom lååånga lådorna som jag inte ville ha från början. Jag ville ha korta behändiga lådor så att det inte ska kännas så övermäktigt:)

I sammanfattning så var helgen mycket god och på söndag förmiddag kom det hem en trött och lycklig 12-åring som varit i Göteborg och naturligtvis överlevde han alldeles utmärkt utan mamma:) Nu känns det som om jag kan stå ut med en vecka full av tråkiga måste-göra-saker.

Ha det skönt i sommarvärmen

och tack för alla gulliga kommentarer


4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Va ni har jobbet. Det är tur att du får sån bra hjälp av alla. Har också fått hem en trött son, och gubbe. Sonen var jättenöjd med sin resa.

Ha det bra! Kram Ullis

angelsusanne sa...

fniss.....visst känner jag igen min son.....Tror inte han säger något att synas på nätet....har ju själv kort på honom.....
Bra att du tyckte om teet.
Har nu haft turen att få vara med ungdommarna i 2 dagar.De har varit med mig och små tjejornas klassträffar med grillning.Det var då din dotter hälsade på henne och fick då veta att ni var kusiner.
Ska försöka ta det lugnt nu när ungdommarna kommer på sonens 20 årsfest.Jag har ju duktiga ungdommar här som får hjälpa till.
Ska ta kort och sätta ut....ska fråga alla ungdommar först om det.
Ha en trevlig helg och tat lugnt bland ogräset.....fniss....Kram

Tidsmästarinnan sa...

jo man får hålla sig väl med sina raringar om man vill ha hjälp :-)

Vilket härligt land det blir!
Så kul att få kika in hos dig, jag kommer garanterat tillbaka!
Kram från
Susanne
(som också lyckades få mårbackan att klara vintern, jippi!)

Karin i Villa Grå sa...

Vad kul att _nästan_ få se dina nära och kära på bild *fniss* Visst vore det kul att kunna ösa på med bilder på dem man tycker mest om? Synd att de har egna viljor ;-)

Det är underbart att odla i lådor! Om det är någon tröst växer ogräset friskt här också och att rensa står lägst på min priolista, så...

Jag gillar din mörka bild i din header; vilken underbar himmel!

Kram!

Karin