torsdag 5 juni 2008

Nationaldag = Långhelg

I morgon är det ju vår Nationaldag och den kommer vi nog inte att fira på något särskilt sätt, ibland önskar jag att det vore lite mer festyra över dagen så man fick klä upp sig och gå "man ur huse´" för att fira. På vissa ställen firas det väl lite mer men här händer inget speciellt så vi gör väl som vanligt och äter lite gott och tar det lite lugnt.





I dag kommer också min lilla ängel, barnbarnet Tilde som ska vara hos oss i två veckor, hon fyllde 4 i februari och tycker att det är jätteroligt att vara hos farmor och farfar. Hur kul är inte det att ha någon som längtar efter en:)





Hemmet har förfallit lite de senaste dagarna bara för att det är så fint väder så man vill bara vara ute, änglatofflorna radar upp sig under sängarna och hundhåret ligger som svarta nystan i hörnen. Kanske Adam vill dammsuga åt mig....hmmm.....om jag mutar honom med lite glass.....hmmm.....det är inte omöjligt alls, han är nämligen väldigt snäll och hjälpsam min son


*ler stolt*.





Jag ska pynta lite på altanen i dag så kanske det blir så presentabelt att det går att lägga ut foton men jag tänkte i alla fall visa några änglar som jag har här hemma















  • "Love my garden" hänger i köksfönstret och ska snart få flytta ut på altanen.
  • Keramikänglarna står på öppna spisen i vardagsrummet, gillar dom för dom har lite attityd:)
  • Den blå ängeln svävar i fönstret i köket och det står "Jag önskar dig lycka" på den. (jag fick lägga mig på kökssoffan för att få en bra bild *fniss*)

Nu ska jag skynd mig att fixa lite och handla innan "invasionen"


Ha en riktigt fin Nationaldag och långhelg
och kram till er alla
en särskilt stor kram skickar jag till Daniel som fyller 20 år i dag
och som naturligtvis inte läser tant-bloggar :)

Inga kommentarer: