lördag 7 juni 2008

Man ska tänka sig för

när man skriver kommentarer hos folk, här hos mig har alla kommentarer än så länge varit snälla och vänliga. Själv är jag tyvärr inte alltid så himla noga med vad jag skriver och det jag i skrivande stund tycker är roligt eller ironiskt det kan ju av den som läser det tas som ett rent påhopp.

Varför då? Jo för att den som läser ser ju inga nyanser som när man pratar med varandra då man läser av både kroppsspråk, ansiktsuttryck och tonfall och kan avgöra om det är skämt, ironi eller blodigt allvar. Det kan vara något att tänka på för ingen av oss vill väl göra någon annan ledsen eller arg. Det är då inte därför jag är på nätet.

Så till er som någon gång fått en klumpigt formulerad kommentar kom ihåg att jag inte är ute efter att irritera eller såra, jag är bara tanklös.

Njut nu av solen, festen, badet
eller vad ni nu än gör och
sköt om er
Kram

11 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan och tack för din kommentar hos mig! Visst är den servisen underbar, jag älskar den verkligen.

Mmmm... du har helt rätt. Det där med att nyanserna försvinner i det skrivna ordet. Men oftast kan man ju klara upp missförstånden om man tar upp det.

Ha en härlig kväll!

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det så att man skriver från hjärtat och det kan tolkas olika, men man hoppas ju att alla förstår att man inte är ute efter att såra någon osv....

HA´det nu så himla gott i solen!

MiaMaria

Mjuka sa...

Bra skrivit av dig tycker jag. jag har också funderat i de banorna, men jag säger som du, vi är ju här för att inspirera varandra och ha det trevligt när man bloggar. Fö rmig är det otroligt givande
kramar på dig
Malin

Eva Agnes sa...

Det är sant det du säger. Att vara positiv med sina kommentarer är viktigt.
bar om jag känner någon väldigt väl brukar jag skoja lite.
I år har det varit varmt så länge att jag tog Gud i hågen och kastade mig i böljan redan den 7 juni. Annars brukar jag börja bada den 7 juli. Inte förr.
Två gånger bad blev der förra sommaren. Det regnade en aning... *smile*
Kramar Eva Agnes

Gårdsromantik sa...

Jag är precis likadan - man får verkligen tänka sig för.

Kram Maud

Ellas Inspiration sa...

Vilket tänkvärt inlägg du gör. Ja, när jag skall "skoja" till det brukar jag få läsa om det både två och tre ggr för som du skriver så kan man ju inte läsa tankarna bakom orden och ibland blir det tokigt och det man vill förmedla framgår inte alls! Ha nu en skön söndag! Kram Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig att det är inte lätt när man skriver att ibland förstå innebörden. Kan ju bli så fel fast man bara vill vara rolig. Hoppas att det är så att om någon skulle känna sig "påhoppad" av en, hör av sig. Man vill ju inte såra någon, utan bara ha trevligt.

Kramar Ullis

carrie sa...

hejsan! tack för senaste besöket.. jag har inte lyckats komma åt min blogg p.g.av uppdateringar.. Jag blev som smått irreterad ett tag..""ler""
Det var bra skrivit i din blogg . Det är inte alla gånger man tänker på vad man skriver eller kanske utrycker sig lite anorlunda, //carrie

angelsusanne sa...

hej.....du MÅSTE se min blogg om festen.Vilka fina ungdomar de är allihopa. Jag var sååååå noga att fråga alla om det var ok att sätta ut på bloggen...alla godkände.
Se så fin din dotter blev med färg,lockar och målning. Hon är naturligtvis fin annars oxå världens finaste.....hon fick jätte mkt beröm. Danne är så glad att han har henne och vi med.
Bra skrivet i din blogg väldigt lätt att saker misstolkas.
Jasså du tyckte om sms:et jag skickade....vad roligt men du är en härlig person som jag är glad att jag har fått lära känna.
Kram

Lina Gardelid sa...

visst är det otroligt hur fel det kan bli i skriven text? Råkade själv ut för det där igår... fast via sms... Inge kul alls!

Philura sa...

Så sagt som det är skrivet eller hur man uttrycker sig :). Men det stämmer så bra det du skriver. Kul att du vågar skriva om det.