onsdag 28 januari 2009

Bakom molnen är himlen alltid blå

Det såg jag häromdagen när jag gick ut, hela himlen var blygrå utom en liten fläck som var riktigt djupblå.
Det var så vackert så jag tog ett kort men sen försvann kameran.
Jaa, kan ni tänka er, jag gick in och lade ifrån mig kameran för att göra något som jag bara måste innan jag skulle ladda upp fotot på datorn. När jag väl var klar med mitt måste var kameran försvunnen.
Den kommer nog tillbaka men jag kan inte fatta var jag lagt den men när jag hittar den ska jag visa min blå himmel.
>>><<<
Det har blivit ljusare också. Har ni märkt det?
För en månad sedan var det mörkt redan kl. 3 men nu mörknar det vid 4 ungefär. Det är ett steg närmare våren och ljuset och livsandarna kanske kommer tillbaka då.
>>><<<
Jag har tappat lusten!!
Ja, lusten att blogga alltså, jag orkar knappt kolla mailen längre. Men när jag gör det så blir jag alltid så glad för där finns alltid några varma ord från någon snäll vän som inte ger upp.
Det är sånt som gör att lusten kommer tillbaka.
Kanske inte i dag och kanske inte i morgon men nån gång kommer den det vet jag.
>>><<<
Just nu tar bokföringen och bokslutet och kollande av siffror både framlänges och baklänges en hel del tid.
Jag är lite slö under året så jag kollar inte varje månad som man ska göra utan jag kör på året ut och när det då misstämmer så blir det så mycket extraarbete.
Men 2009 ska bli ett bättre år, i år tänker jag vara noga och göra kontroller ofta så att jag inte får hela nästa januari förstörd också.
Jag hoppas bara att jag kan hålla det
jag är ju Vädur och vi har ju inte så mycket tålamod men alltid hundra projekt på gång och då blir det gärna så att det kör ihop sig lite emellanåt.....ganska ofta om jag ska vara ärlig.
>>><<<
Nu ska jag slänga mig i sängen och se om jag kan få sova några timmar
Det har varit lite si och så med det på sista tiden.
>>><<<
STORA KRAMEN
till alla mina bloggvänner

4 kommentarer:

Anonym sa...

När lusten kommer tillbaka är du välkommen också! Vi finns här och väntar...
Kram Anna

Unknown sa...

Blev SÅ GLAD för att du gav ifrån Dej ett livstecken hos mej!
Har undrat hur det är med dej...

Bokföringssiffror...hua, blotta ordet ger mej migränkänning...inte för att jag har såna siffror i min värld, men ändå...du förmedlar känslan av dom så bra!!!

Förstår det där med blogglust som tryter, och behovet av sömn...tror jag...ja, du vet, man är som man är själv...ena dagen si, andra så...

Huvudsaken är att Du tar hand om Dej, och lyssnar inåt!

VARM KRAM
från Eva

Änglahem sa...

Men Carina, Vad tråkigt att läsa att du inte mått bra! Bacillerna drar fram över Sverige i år i ett rasande grymt tempo verkar det som.
Och du....bloggen blir vi alla sååå trötta på imellanåt! ha inte dåligt samvete över det....vi hänger kvar vet du. Kom igen när lusten och orken kommer åter.
Den här årstiden är det ju många som tappar lusten lite grand för både det ena och det andra...inbillar mig (vet igentligen) att det blir bättre när ljuset kommer tillbaks på "riktigt", då lever vi frusna svenskar upp igen!*tihi*

Har adopterat droppen här ovanför.

Må så gott!
Vi hörs när vi hörs...ta den tid du behöver.

Kram, Ulrika

Petra C sa...

Ta en paus! Bloggande ska (väl??) inte vara ett tvång, då blir det inte roligt.
Ta hand om dig!