torsdag 29 januari 2009

Grå himmel, blå himmel och sol

Här om dagen skrev jag om blå himmel bakom molnen
Så här grått och trist var det Men en liten bit blå himmel tittade fram i alla fall. Jag tyckte det var så fint så jag var tvungen att ta en bild.


I dag ser det ut så här, snö, blå himmel och strålande sol och - 7 grader.
Men jag är inte ute i solen, jag ligger inne och har jätteont i nacken.
Tyvärr är det mitt eget fel, som så ofta. Jag skulle passa på att köpa papper till skrivaren, en hel kartong naturligtvis. Den var jättetung och trots att bilen stod nära så blev resultatet en nacke och ett huvud som värker nånting fruktansvärt.
När jag kom hem hjälpte A till med att bära in kartongen och när han kände hur tung den var tittade han strängt på mig och sa: Hur fick du ut den till bilen?
Jag bar den, sa jag. Kunde du verkligen inte be om hjälp, sa min kloke son.
Jag blev lite lång i ansiktet för så långt hade jag ju inte tänkt, som vanligt.
Sån är jag, nån gång kanske jag lär mig. Hoppet är ju det sista som överger människan:)
>>><<<
KRAM
Karina



13 kommentarer:

Interiörboden sa...

Hej!

Vilka vackra bilder du visar.
Det är verkligen vackert med blå himmel :)

Usch, stackars dig!
Inge kul att ha ont i nacken och huvudet :(
Hoppas att det blir bättre snart....

Ha en jätte bra dag.
Kram Sandra

Anonym sa...

Det var fina bilder... Ligger här i soffan och har ont lite varstans. Har feber... men jag vet att det vänder. Har ju sett hela min familj gått igenom detta... varma kramar Anna

Marie//Tekla Maräng sa...

Ibland är man fruktansvärt korttänkt också är iaf jag uppfostrad att man ska klara det själv. vilket kan bli hur tokigt som helst.
Kram Marie:)
Hoppas att värken släpper snart.

Vero sa...

Vet du vad?
Jag hörde vårfåglarna när jag gick ut på lunchen idag. Om det var vårfåglar eller ej har jag väl egentligen ingen aning om MEN det lät som på våren. UNDERBART!

Önskar dig en fin dag!

Widénskan sa...

Hej..
Åh vad härligt det såg ut. Jag som bor i Göteborg har börjat längta efter våren men efter dessa bilder så längtar jag allt lite efter skoteråkning och snö också :-))
Kramar
Christine

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du mår lite bättre. Här har solen varit framme hela dagen, så ljuvligt. Härliga bidler du visar och tack än en gång för beskrivningen.

Kramar Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå ....Afselius.
Vilka härliga bilder.
Hoppas att din nacke har blivit bättre, eländes tjurnacke!
Nu ska jag ta och sätta mig med lite skola ett tag så du får ha det bra så länge. Kram på dig min okända men dyrbara vän. <3

Änglahem sa...

Aj,aj,aj....låter som att du är lika enveten som en annan=mig då vill säga. Be om hjälp? hur bär man sig åt då?...Om du lär dig detta någon gång, vill du vara så snäll och tala om för mig hur du bar dig åt?*tihi*....undras om du gör det?

Vilken tur att den BLÅ himlen visar sig imellanåt iaf. Det gör den med råge här idag....kallt och soligt, men snö? näää där har jag gett upp nu...blir nog ingen RIKTIG vinter här iår!*suck* Vill ju gärna ha en riktigt kall vinter...så dom hemska sniglarna dör!! Vore bra för både plantor och oss människor med...till på köpet kanske det kunde bli en riktigt FIN sommar då med! Tur att drömma är gratis!*tihi*

Krya nu på nacken ordentligt! och ha en skön helg!
Kramar, Ulrika

Angel.Pearls sa...

Fina bilder du visar. Barn är bra kloka!! Fin helg// Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, då har ni verkligen gjort er förtjänta av en ny soffa. Hoppas att ni hittar någon som både faller på läppen och inte kostar en massa skjortor. Räknade precis ut att min soffa är 18 år i april?!
Ha det gott kram Marie

färg o form sa...

Stackars dig, passa nu på att vila. "Kan själv" hänger med ända upp i vuxen ålder.
Kram Hannah

Unknown sa...

Här längtar man till våren. Ena dagen underbart väder andra dagen faller pudersnö men inget mera. Barna tycker att det är trist nu när det inte finns snö och de måste ha varma kläder ändån.

Jag hoppas att din värk är över snart... tänker på dig.

Kram Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

fniss en ny skoter, ja det kan nog behövas med era snö mängder:)
Kram marie