onsdag 21 januari 2009

Lite piggare, lite mer dåligt samvete

Tack för alla era gulliga kommentarer
Vad skulle jag göra utan er.
Kram på er alla raringar
>>><<<
I dag ska jag bara göra ett snabbt inlägg och tala om att jag är piggare och friskare nu.
Jag har faktiskt ingen aning om vad det var som angrep mig men jobbigt var det och jag hoppas att jag får vara frisk nu.
Det känns som om jag sovit in det nya året men mellan sömnattackerna lyckades jag göra bokslut för föreningen som jag är kassör i. Nu är det bara vårt eget bokslut som fattas och det känns som vanligt jobbigt innan jag börjat.
Varje år tänker jag att nästa gång ska jag se till att vara mer föreberedd och göra alla förberedelser i god tid. Tyvärr blir det aldrig något av mina goda föresatser.
>>><<<
Dåligt samvete har jag också
det finns två personer som väntar på saker från mig men jag har inte riktigt orkat komma till skott. Nu har jag i alla fall en helt ny symaskin som kanske inte bråkar med mig så förskräckligt:)
Jag har provat den lite genom att laga en jacka och det gick ju bra fastän jag gömt instruktionsboken.
Det är såååå typiskt mig, när jag packade upp maskinen så satte jag mig för att läsa det viktigaste, det brukar jag aldrig göra, men eftersom Janome är ett helt nytt märke för mig så skulle jag vara lite duktig.
Sedan lade jag den ifrån mig men var jag hade mina tankar då det vet jag inte. Borta är den och jag har nästan letat mig fördärvad....suck.
>>><<<
Nu ska jag i alla fall försöka läsa i kapp på alla era härliga bloggar.

16 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

Kryapådejkraaamen!

Jobbigt med såna där virusar, skönt att du känner dej lite piggare!


Kram
från Eva

oumberligating sa...

Sitter och bloggar runt och hamnar via länkar långt bort ifrån den blogg man/jag startade ifrån så vips så hamnade jag på din fina och trevliga blogg, lite intressant är att nu kommer det vårbilder eller en önskan om vår på nästan alla bloggar från södra Sverige medans vintern har kvar sitt grepp om de norra delarna, fast jag som är väderleksfantatiker ser faktiskt att det funnits dagar i vinter då du har haft det varmare än jag här i Stockholm, lite kul kontrast måste jag säga. Skriver alltid en kommentar när jag varit inne och läst andras bloggar och särskilt om de är trevliga och fina som dina, längtar du till värmen idag har jag bilder både från afrika och asien men kanske inte riktigt som man tänkt sig! Ha en bra dag mvh från Peter Olofsson!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad skönt att du börjar känna dig piggare. Idag har vi lite sol så skönt. Igår vräkte snö och regn ner om vartannat och jag som vill ha en vit vinter. Jag får fortsätta att drömma om det. Kram Marie:D

Angel.Pearls sa...

Tänker att du kanske behöver lite uppmuntran..Finns en Mamma-award att hämta hos mej..Kram//Eva

Widénskan sa...

Härligt att höra att du är bättre.
Kramar
Christine

Petra C sa...

Skönt att höra att du mår bättre.
ta hand om dig.

carrie sa...

HEJSAN PÅ DIG... VAD SKOJ ATT DU KÄNNER DIG PIGGARE.. DRABBADES DU AV DENNA FÖRSKYLNINGSEPEDEMI SOM PÅGÅR.. MIN MAN ÄR INTE FRI FRÅN DEN ÄNNU.. VAD SKOJ ATT HAR EN NY SYMASKIN.. JAG ÄR INTE SÅ HAJ PÅ ATT SY..VARJE GÅNG JAG TAR FRAM DEN SÅ BLIXTRAR DET..VI BRÅKAR JÄMT JAG OCH SYMASKINEN. TILLS SLUT GÅR DET JU FRAMMÅT Ha ha ha ha.... JAG HAR KVAR MIN GAMLA SYMASKIN märke ""EVA"".. men ack så tung och det är bara rak och sicksack på den.. ha det så bra... carola

Interiörboden sa...

Usch, vad hemskt! Hoppas att du blir bättre snart! Krya på dig!

Ha en bra kväll!
Kram Sandra

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du är piggare igen- dt är väl så typiskt att man lägger ifrån sig saker som man inte hittar när man ska ha. Den kommer fram när du minst anar det.

Kramar Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej min vän!
Vad skoj med ett livstecken från dig. Skönt att du har blivit lite piggare. Här har vi oxå haft nånting konstigt, en salig blandning på en massa konstiga symtom...
Hoppas att du piggnar till ordentligt nu så att du kan njuta av de fina härliga vinterdagarna som vi har. Må så gott. Kram till dig

Elzie sa...

Skönt att "höra" att du är lite piggare nu.
Hoppas det går bra med bokföring och sying!!
Kram Elzie

Annika Christensen sa...

Skönt att du är på bättringsvägen.
Tack för dina fina kommentar på min blogg.
Ha det gott
Annika

Maria Berg sa...

Jag håller också tummarna för att du skall bli bara fiskar och friskare nu så att du inte blir sjuk igen.

Du är omnämnd på min sida idag, ta dig gärna dig. Sa kan du läsa vad min man så när vi tillsammans läste ur den lilla boken. MB

Anonym sa...

Vad skönt att du mår bättre nu.
Härligt med en ny symaskin.
Ha, en bra Lördag.
Kram

angelsusanne sa...

Hej vännen!
Hur är läget????
Här är det som vanligt man går och har värk men ikväll ska bastun värmas upp.Det blir skönt.
Hur är det hemma hos er då?
Ska nu gå ut med Orca.....det blir skällande på alla killhundar i byn för Orca löper.......igår var det en fin orkester när vi var ute...fniss.....Ha det så bra så höres vi/kramizar

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vet du en sak?
Jag saknar faktiskt dig...så det så. Kram