tisdag 6 januari 2009

ÅRETS BÖRJAN

Det är dags för ett nytt inlägg på det nya året och så här i starten blir det visst mest bilder
Tomten kom ju till oss till glädje för både stora och små och en del av julklapparna han hade med sig var:
en söt ängel (den högresta med pippilotter) som yngste sonen valt ut, han tycker att jag är enkel att köpa presenter till. Kan inte förstå varför:)
Den här fina ängeln som jag fick av Susanne dit vi var bjudna på en mycket trevlig middag dagen före julafton. Det får du gärna göra om Susanne:) Hon lagar supergod mat, hon är supertrevlig och hon är extramamma till min dotter.
En julklapp kom från snälla rara gulliga supertrevliga Ewa
henne har jag aldrig träffat personligen men till sommaren när det inte är så jobbigt att köra bil så är det inte omöjligt att jag tar en tur upp dit.
Se det som ett hot eller ett löfte;)

Dessutom fick jag och M en ny kamera från oss själva så nu kan jag ta acceptabla bilder utan blixt, även i mörker:) Den är nämligen inte så krävande och skakkänslig som A:s kamera som jag hittills har lånat.
Han är, trots sin ungdom, en duktig fotograf och gläder sig åt att få ha kameran i fred.
Julen har också inneburit en massa skoteråkning för vissa i familjen. Lillebror var mycket glad över att storasyster tog med sig sin pojkvän och stannade hos oss i flera dagar. D och A har nämligen skoterintresset gemensamt.
Här poserar storasyster med pojkvän välvilligt för fotografen.


Lilla T har ju stannat hos oss och är ett mycket rart och förnöjsamt barn som jag älskar högt. Här är hon djupt försjunken i färger och pyssel. Hon har ärvt pysselådran från farmor och mamma:)
Men nu är helgerna förbi, julen ska kastas ut och vardagen ska åter inträda. Hur nu det ska gå? Dygnet har vänt i familjen och det sovs länge och nattsuddas lite till mans här.
Attans också, dom första vardagarna kommer nog att bli lite tröga.
Hur är det med nyårslöftena?
Här ges inga nyårlöften egentligen men en förhoppning om ett sundare liv brukar i alla fall uttalas på det nya året. Ännu kan inga sunda vanor spåras, julgodiset är inte slut ännu men så snart det är slut hoppas valda delar av familjen att detta år ska bli lite lättare, i alla bemärkelser;)
Kram på er







































26 kommentarer:

Widénskan sa...

LÅter som en finfin jul ni haft. Ser att det är fler som gillar skotrar ;-)
Kramar
C

Anonym sa...

Det är som för oss andra. En massa bilder på nära ochkära, men ack så trevligt att se!
Ha det så bra idag! Kram anna

Änglahem sa...

Låter som en helmysig jul! Sockerintaget SKA ju vara enormt vid denna tid på året...eller inte.....Jooo det ska det! NU när helgerna är över, DÅ tar vi nya sunda tag*hrmmm*....måste, måste...!

Vilka fina ungdomar! OCH barn!

Jaaa du ...vi änglomaner är inte svåra att handla till*tihi*...jättefina små skönheter som fick kom in hos dig! Sonens val gillar jag bäst! Han kan han!

Ha en god fortsättning!! med eller utan socker.....*fniss*. Usch det kommer bli svårt det här....

Kramar, Ulrika

LillaFlisan sa...

Vilket härligt inlägg!

Visst är det roligt med en kamera som funkar som man vill(mer eller mindre)
Bilderna är superfina!!!

Kram

Flisan

Interiörboden sa...

Vilken trevlig jul det låter som du har haft :) Riktigt kul. Och samma här :)

Ha en trevlig kväll.
Kram Sandra

Marie//Tekla Maräng sa...

Så skönt det både låter och ser ut.
Kul att få se bild på så många av det dina. Lilla T ser så nöjd ut där hon sitter och målar.
Skoter åkning låter osm ljuv musik i mina öron.
*Skratt* vet inte hur jag ska få upp dottern som varit ledig sedan den 19december.
Kram Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Här blir det inga nyårslöfte, går ju ändå aldrig att hålla, *s*. Härligt med all ledighet men det är också skönt att komma in i vardagen igen.
Kram Ullis

Petra C sa...

Det låter som en härlig familjejul! Jag ger inga nyårslöften men som vanligt är det sundare liv som gäller på det nya året.
Tålamod och eftertanke ska jag försöka pränta in till mig själv också.

~ Eva ~ sa...

En väldigt söt ängel som du har fått!
Och ett väldigt sött kärlekspar på bilden där också ~~~


Kramen från Eva

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in til dig och önskar dig en bra dag. Vilka fina bilder du visar oss...
Kram kram på dig från mig

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Din jul har verkligen varit fin, samma här!

Ha det bra!
Kramar Camilla

Monika sa...

Hej på dej vännen! :o)

God fortsättning på nya året. Och tusen tack för det vackra julkortet. Gissa om jag blev glatt överraskad :o)

Nu är det länge sedan jag tittade in här hos dej. Hängig och skruttig som jag varit. Än är orken nära nollstrecket men ändå på plussidan så då får man vara nöjd :o)

Samma är det här. Familjen har vänt totalt på dygnet. Så det blev en trög morgon igår när alla skulle upp i tid. Jag har mer eller mindre legat hela tiden så jag har ingen som helst dygnsrytm just nu. Men för mej är det ju inte så noga som är hemmavid.

Längtar efter energi och ork att starta en massa saker. Gillar inte att ligga, det gör mej mer eller mindre hysterisk. Dessutom är det ju inget bra för värken i kroppen. Lagom i rörelse är ju mycket bättre.

Vilka fina julklappar. Härligt att du kan fota allt du vill nu. Under mitt liggande fick jag slut att läsa så jag läste manualen till min kamera. Fick den i maj när jag fyllde 50 så det var väl på tiden va?! ;o)

Hatar manualer och läser dem väldigt sällan. Jag testar mej fram och går förstås miste om en massa finesser då också.

Om du kikar in på min nya header så ser du nåt jag lärde mej av att läsa. Stjärneffekter! :o)

Ha det nu så gott och så ser vi fram mot ett nytt år av härliga pysselstunder va ;o)

Kramisar

Monika

Unknown sa...

Så fina bilder du fotat och så fina änglar du fått i Julklapp,tycker om den söta ängeln du fått av din son!

Åhh,jag vill också ha en sådan kamera så jag kan fota i mörkret utan blixt,så fin bilden blev,kul med en ny kamera!

Ja nu kastas Julen ut och vardagen är här och nyårslöftet är väl samma här att förhoppningsvis bli lite lättare.=)Inte så lätt när man tycker om god mat*ler*

Kram Maria

Widénskan sa...

du har nåt o hämta hos mig :-))

carrie sa...

Hejsan och gott nytt år.. åå vilka fina bilder..
det har varit köldgrader här ett tag och vilken tur att det blev bättre idag, ha en fortsatt bra vecka och helg.. mvh carrie

angelsusanne sa...

Tack själv för att ni kom.Självklart är ni välkomna till nästa kålsoppan som serveras alltid lillejulafton. Hörde att Danne tyckte om ditt barnbarn.En go flicka.Henne vill vi gärna träffa.Ha det så bra ska nu skynda mig ut med hunden hon kniper i hallen./kram

Ewa sa...

Hi hi... Du är så välkommen så!

Kikar in som hastigast och önskar dig/er en fin helg.

Kram/Ewa

Elzie sa...

Vilka presenter du fått! Synd att det ska vara så långt till Småland annars hade du varit hjärtligt välkommen hit också, ha, ha.
Kanske tur att man jobbat i helgerna, annars hade man väl varit alldeles upp och ner nu. Är veckovill så det räcker ändå.
Hoppas du får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

färg o form sa...

Hej Så mysigt ni ser ut att ha haft det tillsammans. Här finns också skoterintresserade pojkar. Finns det bara tillräckligt med snö så går skotern varm.
Må gott Hannah

Marie//Tekla Maräng sa...

Tittar in en stund för att se hur du har det.
Hoppas allt är bra med dig och det dina och att ni inte fryser ihjäl.
Kramar i mängd Marie

Monika sa...

Toodiloo sköna Böna :o)

Du har ett hjärta att hämta! ;o)

Kramisar

Monika

Floralis sa...

Vilken fin jul du har haft med mycket pyssel och goa ungar. Ha det så gott och passa på att njuta av dem allt ljusare dagar som nu kommer. Härligt!
Toodiloo!
Anneli

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in en liten sväng och kramar om.

Angel.Pearls sa...

hÄRLIG ÄNGEL DU FICK I JULKLAPP.gOD FORTSÄTTNING// eVA

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej hur har du det?
Om du vill så har du någonting på min blogg, Välkommen.
Kramar Marie

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Saknar faktiskt dig...hoppas att du har det bra. Kram