lördag 6 februari 2010

Vinter och vår

 Bloggbilder 143 Bloggbilder 142 Så här ljust är det ute klockan fyra på eftermiddagen men väderkvarnen och lekstugan sover fortfarande sin vintersömn med snömössan nerdragen över öronen.

Bloggbilder 141

Inomhus är det i alla fall vår med tulpaner på bordet. Annars är det lugnt och fridfullt här i huset. Här och var hittar man avlagda änglatofflor men jag orkar inte bry mig i dag.

Jag vill ta det lugnt och njuta av helgen, äta ett och annat gelehallon och slötitta på tv. Jag har flera inspelade avsnitt av serien Lost som alla andra förmodligen har tittat sig mätta på men som jag av någon anledning aldrig fastnade för.

Nu när det går tre avsnitt åt gången försöker jag “titta in mig” på den men det går inte så strålande. Jag glömmer några avsnitt här och där och fattar inte så mycket, men det gör väl egentligen inte så mycket. Det är i alla fall ingen serie som jag skulle vilja betala hundratals kronor för att köpa.

Annars händer det inte så mycket här på landsbygden utom att det snöar och är –25 grader ungefär varannan dag. Omväxling förnöjer och inga tak har ännu rasat in här trots all denna snö.

Nu ropar gelehallonen på mig så jag måste gå:) Ha en skön helg.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag har heller aldrig fattat grejen med Lost. Måste bli ofattbart långtråkigt att de aldrig blir funna eller dör :) Jag har heller aldrig sett 24, som så många lovordat. Håller mig till Medium...

sylvia sa...

hei,
å ja vinteren sitter i ennu,
kos deg masse i kveld ,
klem fra sylvia

Monika sa...

Hej vännen! :o)

Tusen tack för din alltid så härliga kommentarer. Du får skriva hur långa du vill och breda ut dej precis hur mycket du vill.

Du skriver på ett sånt underhållande sätt. Det märks att det faller sig naturligt för dej. Du har det rätta drivet helt enkelt :o) Så tack snälla! Fortsätt att vara den du är och att skriva som bara DU gör.

Jag har inte sett ett enda avsnitt av Lost. Samma är det också med en massa andra serier, som Numbers, House och allt vad dom då heter.

I detta hem är det goa gubben som följer olika serier. Inte jag :o)

Jag är lite frånvarande med bloggeriet just nu. Är för det allra mesta totalt genomtrött. Blodvärdet är lågt och jag får just nu behandling för det. Bara att avvakta och ta en dag i taget.

Lite pyssel blir det ändå någon kort stund då och då. Måste hålla igång med något i alla fall.

Men snart är jag nog igång igen. Tar det som det kommer helt enkelt :o)

Helt rätt att låta änglatofflorna få vara kvar. Här finns också gott om den varan. Något måste man ju spara för framtiden också ;o)

Må så gott vännen!

Kram

Monika

Elzie sa...

Jag tittade på något avsnitt av Lost, men så började det bli lite väl mycket av allt så då tröttnade jag. Ska jag titta så ska det vara "normala" saker som verkligen KAN hända. Inte som t ex i Sagan om ringen och den typen av filmer.

Visst är det härligt att det blivit ljusare på eftermiddan. Och ändå skönare vore det om snön försvann, men det får vi nog vänta på. Inte mycket att göra åt det. Jag bara önskar att vi inte får mer.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Interiörboden sa...

Hej!

Ja, så där mycket snö är det här också utanför fönstret, vi får göra vad vi kan för att hålla våren vid liv inne :)

Ha nu en jätte bra start på veckan!
Kram Sandra/Interiörboden

Ullis/Leva på landet sa...

Lost har jag bara sett något enstaka avsnitt av, blev aldrig något mer. Nog har vi vinter, och jag undrar verkligen när våren ska komma.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis