tisdag 2 februari 2010

Tiden går inte, den springer

Det är ju inte klokt hur fort tiden går, nyss var det julafton och nu är det redan 2:a februari. Inte undra på att man känner sig gammal som gatan emellanåt;)

Man ser ju på barnen hur fort det går, mitt yngsta barn var ju nyss en liten, liten knatte 

adam

och nu är han snart 14 år och lika lång som pappa.

Adam o M

Mig  har han ju vuxit ifrån för länge sedan, jag är ju bara 157 cm lång så det gick ju rätt fort.

Ännu värre blir åldersnojan när jag har min äldste son i närheten, han är redan 35 år !! Hur gick det till, jag är ju fortfarande ung, eller…!? Jag tröstar mig med att jag nog inte är så gammal ändå, jag var ju bara ett barn själv när jag fick honom, inget som jag har rekommenderat mina egna barn. Tvärtom har jag gett dom rådet att inte skaffa barn före 25 års ålder och hittills har då två av dom följt det rådet.

Så står det till här hemma i dag, åldersnoja och stress, nu är det nämligen hög tid att duscha och fixa till fejset för ett besök på banken.

Ha en bra dag alla bloggisar.

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller helt med tiden springer och flyger iväg i en rasande hastighet.
Min minsta är 28 år nu i maj och jag var också ung när jag fick mina två barn.
Kram!

Ingrid sa...

Håhåjaja, jag kan inte fatta att jag inte är 28 längre. Det var ju alldeles nyss jag bävade inför 30. Tur jag slipper fylla jämt i år också :P

Ullis/Leva på landet sa...

Visst går tiden fort. Håller med dig och jag hoppas att jag får vänta många år på barnbarn. Jag är ju ganska lång men nu är det bara 12åringen som är kortare. Hur länge det blir så får vi väl se.


Ha en bra helg!
kram Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Håller med till punkt och pricka. Den här tiden efter jul bara försvann. Tänker man ännu längre så var det ju nyss jag fick mitt första barn för snart 11 år sen.
Åldersnoja kan ju drabba vem som helst. Åldern sitter dock i sinnet
:O)
Önskar dig en riktigt trevlig helg. Kram kram