söndag 3 februari 2008

Ett hörn av mitt kök

Jag har just varit ute på en bloggrunda och fått lite bloggångest, alla har fantastiska hem med fantastiska möbler och då känner man sig lite liten. Det är väl Luther eller Jante som spökar förstås (ni vet, han med Jantelagen). Nåja jag tänker i alla fall visa ett hörn av mitt kök men det syns med all önskvärd tydlighet att jag inte är nån mästerfotograf precis, haha. Jag knäppte om kortet flera gånger men det ser i alla fall ut som om min hylla sitter snett, men jag försäkrar det gör den inte. Det är sambon som satt upp den och han sätter inget snett den saken är helt klar, han är så noga när han gör nåt så det är rent ut sagt ruskigt. Själv vill jag att det ska gå fort, det ska helst vara klart igår om man säger så.
Skåpet är ett av svärmors auktionsfynd som hon, i brist på plats, lät sin son få och tur är det annars hade vi inte fått plats med allt porslin som jag bara måste ha. Men den dagen jag hittar drömskåpet så får vi försöka hitta en annan plats åt det här.

Klockan som rakt ovanför skåpet har min sambo gjort och den är batteridriven och går tyst, inget ding-dångande varje halv timme. Den andra klockan är arvegods från min farbror och den kommer jag aldrig ihåg att dra upp, dessutom brukar jag dra upp på fel sida så att jag sätter igång slagmekanismen och då kan inte min sambo sova. Han är otroligt lättväckt.



Hyllan har sambon M tillverkat av hyllor som blev över när vi satte in diskmaskin. Det var meningen att jag skulle ha kokböcker där men som synes så är där allt utom just böcker haha. Han brukar ibland höras muttra att det är för mycket skrot överallt men han är rätt snäll ändå :o)

Nu ska jag skynda iväg att hämta sonen och fixa fram middagen. Ha en fortsatt skön söndag.

3 kommentarer:

Sött och sunt sa...

Hej vad kul att du hittat till min blogg!! Välkommen in i bloggvärlden för övrigt. såg att du har bott i hallsberg..jag bor i Örebro, inte så långt ifrån...

Eva Agnes sa...

Vilken duktig sambo du har som kan tillverka hyllor och sånt.
Skåpet är snyggt som det är. Är det av björk?
Vad det gäller det svarta skåpet hoppas jag att du inte har vitmålat det. Det är svart som står på tur i Shabby-Chic-världen. Bara lugn. Snar tvill alla ha ditt svarta skåp.
Kramar och tack för besöket hos mig.
Eva Ages

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag tycker att dina bilder är bra! Och ditt skåp är ju ett sånt som sväljer jättemycket grejer, och det behöver man om man är intresserad av prylar...
Min make är också väldigt noggrann och väldigt lättväckt, så de verkar vara lika på den punkten!
Kram
Marie