lördag 2 februari 2008

Skänk och snö

I dag är våren långt borta, nu har det kommit mera snö så nu blir det ännu en snöhög på gården men ungarna har ju något att roa sig med i alla fall. Utan snö kan man ju inte köra skoter och det vore en stor förlust om man frågar sonen i alla fall, hihi.


I mitt gäst-/datarum står en skänk som är jättesvart och det har jag trivts bra med i alla år men nu har jag smittats så smått av vitmålarsjukan som grasserar..haha...så nu funderar jag på att måla den. Jag har sett bilder på andra bloggar med liknande skänkar och dom har blivit jättetjusiga i vitt. Min mamma fick den här skänken av en granne till oss för 30 år sedan och när jag bildade eget hem så fick jag den i min tur. Den har följt mig från Lycksele till Hallsberg och tillbaka hit till mitt nuvarande hem genom sammanlagt nio!! flyttar. Slå det om ni kan.


Dockan som står på skåpet är en ljusängel som min moster fick av en gammal farbror men som hon inte ville ha och eftersom hon vet att jag gärna tar emot allt som andra kallar skräp så kom hon hit med den. Farbrorn hade gjort den till sin mor när han var i 10-års åldern så den är ca. 80 år gamla. Vingarna hade lossnat och den ena ljushållaren är trasig så jag måste ta isär hela ängeln för att byta ut ljushållarna . Det projektet ska i alla fall vara klart innan första advent så jag har ju lite tid på mig :o)



Så här ser ljuängeln ut i närbild, håret har blivit lite rufsigt genom åren och klänningen har gulnat men för övrigt ser hon väldigt fräsch ut. Jag vet inte vad dockhuvudet är gjort av men det är något tunt material så det är konstigt att hon inte gått sönder. Är hon inte söt så säg.

Inga kommentarer: