tisdag 27 maj 2008

Bloggomani

Jösses, jag har visst blivit bloggberoende bloggoman. Alltså jag har så många bloggar inlagda på bloggkoll att nu när det var ett par dagar sedan jag var inne där så hade det hunnit samlas 233 nya inlägg.


Jag hinner aldrig med att läsa ikapp och känner mig lite lätt stressad, jag kan ju missa nåt intressant. Men ibland får man ju träffa bloggare IRL och det är ju trevligt, i lördags hälsade jag på Susanne som har bloggen angelsusanne och det blev en mycket trevlig dag för Susanne är en mycket trevlig och rar person. Min dotter har tur som har henne till "svärmor".

Nu är det ju en del att göra med att försöka få till det utomhus där det som synes är lite igenvuxet på sina ställen. När det gäller lite större och tyngre arbeten har jag gubben till hjälp


men ogräsrensning ligger helt på min lott och förra sommaren blev inte mycket gjort. Eftersom det var så dåligt väder så mådde jag alltför dåligt för att orka med något och följden blev en oerhörd massa ogräs....suck....


Jag har i alla fall börjat sätta om mina pellisar eftersom vädret nu tillåter att göra det utomhus så i torsdags såg det ut så här på mitt (tillfälliga) planteringsbord. Jag älskar gamla lerkrukor så


därför blir det sådana till mina älsklingar. Jag brukar alltid kolla på loppis om dom har gamla lerkrukor och ofta blir dom mina för 1 krona styck och ibland blir en hel låda min nästan gratis för det är ingen annan som vill ha dom :)

Trädgårsboden byggde min sambo för några år sedan för att jag skulle slippa bära trädgårdgrejorna så långt. Visst är han för gullig. Bordet är ett gammalt bord som sambons farfar gjort en gång i tiden för att ha i tvättstugan och det är egentligen synd att ha det utomhus. Även om det är inoljat med linolja så blir det ju lite ankommet av väder och vind så nu har jag sett ett bord som jag vill ha. Det hittade jag på bloggen Vita hemmet Lyckebo och nåt liknande vill jag att min sambo bygger, undrar bara när han ska få tid med det.

Nu är det i alla fall hög tid att fixa middag och sedan ska här packas för sonen åker till Göteborg på klassresa i morgon och jag är sååååå nervös (hönsmamma?).

Ha en riktigt fin dag

Kram

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jag gillar också lerkrukor, men just nu har jag alldeles slut på lagret av gamla krukor. Ditt bord var jättefint. Det passade väldigt bra in.

Kram Ullis

angelsusanne sa...

hej...oh vilka fina ord.....jag är oxå glad att Danne har en sån svärmor som du....go och glad och lätt till skratt. Har nu fixat tefiltren och go te till dig.....kram susanne

Inspiration i vitt sa...

Hej:Jag är lika bloggberoende jag med så du är inte ensam hihi.

Det där med blogg koll har jag inte testat än men det är kanske bra!
Pellisar i slitna krukor är bara såå vackert.
Kram på dig /Ingela B.

Anna sa...

Hej!

Ja visst är gamla slitna och patinerade lerkrukor underbara!

Planteringsbordet är jättefint! Nu är det ju även så att om du skulle ta in det någon gång så tycker jag att det är vackert om det är ansatt av väder och vind! Bästa shabby chic stilen ju!

Du undrade över hur jag ungår att få mina vita soffor smutsiga direkt!mDet är avtagbar klädsel och jag har alltid en pläd som ligger (lite nonchalant) över ena sidan. Där ligger gärna katten! (Men han ligger iofs överallt ändå) och blir det smutsigt, jag då kör jag överdragen i 60 grader och ibland tar jag till klorin! Plättlätt! Jag tvättar inte överdragen (2 soffor och 2 fåtöljer) ofta kan jag lova! Det räcker med att damsuga dem och ta bort ngn liten envis fläck med en fuktig trasa doppad i lite klorin...

Kram
:)Anna

Linda -Galleri Palla sa...

Oj det var mååååånga att läsa!

Malin - I min trädgård sa...

Det här var en ny blogg för mig, vad rolgit! Det ser fint ut hemma hos er... Javisst är gamla lerkrukor härligt! De för med sig en sådan genuin och härlig känsla.

Ha det bra!