fredag 26 augusti 2011

Jag är så himla

….duktig:) I dag i alla fall. Har hunnit städa och pyssla och slakta en gammal bok som ska bli en sorts bilddagbok. Jag har nämligen återstartat en gammal hobby, art journaling, Det finns inget bra namn på det på svenska för konstdagbok låter så himla pretentiöst.


Bloggbilder 025


Så här kan det till exempel se ut i min bok. Det är en spiralbunden anteckningsbok som jag har haft liggande. På det här uppslaget har jag lekt med krackeleringslack på dödskallen och med blank lack på de tecknade skorna på högersidan. Om man klickar på bilden så den blir större så syns det lite bättre.



Om du vill läsa mer om art journals kan du göra det härhär och härhär kan du se en del information och fina sidor. Det är riktigt roligt att hålla på och bara leka, jag tecknade väldigt mycket som ung men lade det på hyllan och har börjat om nu på gamla dagar. Nu bryr jag mig inte längre om att jag inte kan teckna “fint”, alltså jag kan inte teckna ett realistiskt porträtt men jag tecknar ändå :)



Nu håller jag alltså på att slakta en bok som ska göras om till en bilddagbok, helst skulle jag vilja sitta och pyssla hela dagarna men då kanske familjen (och min rumpa) far illa, haha. Nu ska jag i alla fall surfa runt och leta lite inspiration.

2 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

oj vad kul, det skulle jag också vilja göra, jag känner en konstnär som tecknar o skriver i en sådan bok och det är en fröjd att titta i den..men det är det där med tiden..nån gång kanske.. nu har jag tryck på din följknapp så jag kan se nya roliga inlägg hos dig kram Irene

Monika sa...

Hej Karina vännen! :o)

Tack gulliga du för kommentarerna. Dom både värmer o glädjer :o)

Samma här! Jag klär verkligen INTE i hatt. Skrattkramp varje gång! :oD

Många fina inlägg här hos dej som jag just suttit och läst. Fnissade lite åt det där med saftkok och bärstänk. Kom ihåg ett av mina egna misstag som jag också gjorde som ung "husmor". Ska berätta om det för dej någon annan gång *ler*.

Jag har sedan en par år också en spegelvägg med många speglar av blandat slag. Försökte fota den en gång för att visa på bloggen. Men bilderna blev inte ett dugg bra och så är det ju så med speglar, dom gör saker synliga! ;o) ..... Hahaha! Jag själv kom med på bilderna och SÅÅÅÅ kul ska vi inte ha! ;o)

Så spännande och häftigt med din bilddagbok. Jättefin idé. Och säkert väldigt kul att sedan bläddra tillbaka i.

Jag är också gammal tecknare. Har alltid, så länge jag kan minnas ritat och grejat. Mest blev det med blyerts men har också målat en hel del akvarell under några år.

Mitt tecknande försvann när jag fick barn och en familj att sköta om. Ofta blir det nog så. Man lägger sånt åt sidan för att det finns så mycket annat som måste göras. Men än är det ju inte för sent att börja om :o)

Det blev mycket för dej att läsa det här *ler*.

Jag kör på lite med min blogg och känner mej för. Känner mej väldigt kluven då det gäller den. Får se hur det blir framöver. Hur som haver så fortsätter jag självklart att titta in här hos dej. Vill absolut INTE missa dina inlägg. Tycker du och dom är toppen!

Ha det nu så gott! Och så hörs vi snart igen :o)

Kraaam

M