lördag 20 augusti 2011

Vi hade i alla fall tur med vädret

b19vehicles_land216


I dag gick alltså det “riktiga” flyttlasset, d.v.s. möblerna. Allt gick att peta in på en släpvagn plus lite i bilen och bagaget. Då ska sägas att Dottern och hennes Kompis har kört en hel del i kompisens bil och har en del kvar att köra innan lilla ettan är tom.



Det kändes lite konstigt att se hur stor lägenheten såg ut nu när det mesta är borta. Lite vemodigt är det också, det är ju trots allt hennes allra första lägenhet men med tanke på alla tråkigheter hon fått uppleva där det senaste halvåret så är det ändå skönt att hon får komma därifrån. Nu är det bara städningen kvar och den görs till helgen, jag åker ner och blir arbetsledare:)



Vi hade tur med vädret också, solen tittade till och med fram ibland. Och så fick vi ju träffa Dotterns nya vän och det var ju trevligt. Första intrycket är ju så viktigt och det blev positivt, det är faktiskt första gången jag känner mig odelat positiv från början. Jag hoppas bara att jag inte får ångra det men det tror jag inte.



I övrigt så blir det en lugn lördag som vanligt, vår moppekille 15-åringen har åkt till en kompis och jag sitter som klistrad vid datorn. Det finns ju så mycket intressant man måste uppdatera sig om, nyheter och bloggar och inredningstips till exempel.

Inga kommentarer: