söndag 21 augusti 2011

Söndag

Bloggbilder 022


Sista helgen på sommarlovet på tisdag börjar skolan igen och då är det höst, på allvar.



Hela dagen har gått åt till att göra nästan ingenting, jag har kokat saft på vinbär som sedan ska bli gelé. Det vill säga att det är min Saft-Maja som kokat saften, det är såå mycket lättare än att söla med sildukar och ställningar som inte håller balansen och allt stänk som dessutom blir. En gång för många år sedan skulle jag koka blåbärsaft och jag hade fullt sjå med att städa bort allt stänk efter saftkoket. Trodde jag, men när målaren kom och skulle måla om köket tittade han under skåpet och frågade vad jag hade sysslat med. Vadå, sa jag och titta också, där var fullt med blåbärsstänk som jag inte hade tänkt på att torka bort. Visserligen var jag bara 23-24 år men jag skämdes ändå. Om sanningen ska fram så händer det fortfarande att jag glömmer bort att torka under köksskåpen när jag städar. Jag blir nog aldrig någon pedant.



I morgon ska jag sitta på kurs hela dagen om något så intressant som äldre och handikappades rättigheter till ett tillgängligt samhälle. Jag kommer inte ihåg vad det heter, Agenda nånting, nu börjar jag faktiskt ångra att jag anmälde mig. På tisdag ska jag till Tärnaby på möte och det blir jag som ska köra, får se om bilen håller. Det är något som knackar när den går på tomgång, det låter som om jag skulle ha stängt in nån stackars krake under huven som försöker påkalla uppmärksamhet. Vem vet, om jag öppnar kanske det sitter någon där:)

4 kommentarer:

Elzie sa...

Ja, ibland ångrar man saker man lovat. Själv börjar jag jobba i morron och om några veckor ska vi göra besök på ett annat äldreboende. Har ingen aning om hur många av oss som ska dit?!?!

Inte roligt när bilarna krånglar. Hade min gubbe varit hemma nu så kunde jag frågat honom, men tyvärr är han ute med henne som vuxit, haha.

Den där färgen köpte jag i vår färgaffär här på bygda. Men det ska finnas på Järnia också har jag hört.

Hoppas du får en bra jobbevecka, trots kurs.
Kram Elzie

Pia sa...

Tack för besöket!
Du verkar få en bråd start på vekcan, men tur att du har bilen redan väl packad (ditt förra inlägg)! ;)

Önskar dig iaf en fin ny vekca, utan stress!

Kram!
-Pia-

Anette sa...

Hallå! Tack så jättemycket för din kommentar! Så roligt att du hittat till min blogg och det är alltid roligt med någon som bor i "närheten"=)
Kramar från Nettan

Black Iris sa...

Hej!
Kikar in en snabbid bara för att tala om ja, mattan är virkad med trasor. Jag har klippt hela sommaren. Satte upp en lapp på jobbet om att ingen fick slänga sina kläder för jag ville ha dom
Det blev så att jag har trasor för flera år. Det är jätteroligt att virka av trasor och fort går det också..

Kram Maidi