tisdag 23 augusti 2011

Speglar

Kan vara vackra som smycken, särskilt gamla kurviga med slipade kanter. På den här bloggen kan man se hur fint det blir med flera speglar intill varandra på väggen.



Själv skulle jag inte våga, jag skulle nog skrämma ihjäl mig själv så skvätträdd som jag är. För många år sedan när jag bodde i lägenhet höll jag på att dö av skräck när jag såg min egen spegelbild i badrumsspegeln:)


Någon (jag?) hade varit i badrummet och hämtat något ur badrumsskåpet utan att stänga vare sig badrumsskåpet eller dörren till badrummet. När jag senare skulle gå in i köket för att hämta lite fika hoppade jag högt av skräck. Jag såg ju i ögonvrån att det stod någon i badrummet! Eftersom jag bodde ensam med min barn så det borde inte stå någon där. Alltså tvärstannade jag och stirrade……rakt in i min egen spegelbild.


Himla kul, speciellt när jag talade om det på jobbet dagen efter. Det fick jag höra länge:)

5 kommentarer:

Black Iris sa...

Haha, ja jag förstår att du fick höra det ett tag. Förstår också att du blev jätterädd..

Kram Maidi

Irenes tavlor sa...

hej och tack för din kommentar,
spegel spegel på väggen där.....
ja, inte är det så kul på morgonen heller när man vaknar att se sin spegelbild hi hi, man kan rakt bli rädd, kram Irene

Hannis sa...

Hehe, underbart!
Sånt där kan jag också göra ibland.
Häromdagen så var det katten som gick förbi och jag skrek rakt ut!
Hur kan man glömma att man bor med en katt lksom???

Hoppas att du har en härlig dag!

Cia40 sa...

Spegel, spegel på väggen där...
Man undrar vem som är här...:)

Har hänt mig ett antal gånger,och även i fönstrena på kvällen när det speglar sig....Vem är det som står utanför...Livrädd !!! hihi

KRAMAR till dig, Cia:)

Evashusotorp sa...

Ja det var ju riktigt kul att du blev rädd för din egen spegelbild, lika bra du hoppar över spegelväggar i ditt hem.
Kram
Eva